eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCiąg dalszy wątki "Najechałem samochodem na wystający słupek" › Re: Ciąg dalszy wątki "Najechałem samochodem na wystający słupek"
    From: "BartekB" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ciąg dalszy wątki "Najechałem samochodem na wystający słupek"
    Date: Mon, 9 Feb 2004 14:15:32 +0100

    Leszek wrote:
    > Równie dobrze po walnięciu autem w drzewo mógłby zaskarżyć
    > nadleśnictwo;)) Artykuł 84K.W dotyczy drogi i jest to jasno
    > powiedziane a administrator terenu jasno się wypowiedział że słupek
    > na drodze nie stał.

    Podaj definicje drogi wg. przepisow.
    Slupek stal NA linii ciaglej rozdzielajacej "miejsce wylaczone calkowicie z
    ciagow komunikacyjnych" a reszte "terenu". Kewstia tylko, czy to faktycznie
    byl teren parkingowy. Ale poza tym:
    Czy linia ciagla rozdzielajaca pasy ruchu nie nalezy do drogi? Nalezy,
    poniewaz jest znakiem poziomym.
    Czy linia ciagla z boku ograniczajaca droge nie nalezy do drogi? Nalezy, bo
    rowniez jest znakiem poziomym.
    Czy przeszkoda stojaca na tejze linii ciaglej ograniczajacej miejsce
    poruszania sie pojazdow powinna byc oznakowa? Odpowiedz sobie sam... Ja
    osobiscie nie wyobrazam sobie (nieoznakowanego) drzewa czy slupa stojacego
    np. dokladnie na linii kraweznika, ktory przeciez tez ogranicza droge.
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski