eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCiąg dalszy wątki "Najechałem samochodem na wystający słupek" › Re: Ciąg dalszy wątki "Najechałem samochodem na wystający słupek"
  • Data: 2004-02-11 22:50:59
    Temat: Re: Ciąg dalszy wątki "Najechałem samochodem na wystający słupek"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Leszek" <l...@b...fm> napisał w wiadomości
    news:c0du40$k86$1@topaz.icpnet.pl...

    > A podasz zakaz malowania białych pasów na moim prywatnym terenie??

    Nie podam, bo nie ma. Tym nie mniej, to nie na temat. Napisz, dla czego
    uważasz, że nie jest znakiem drogowym taka biała linia, bo o to chodzi.

    > Zgadza się.Może wprowadzić nawet ruch lewostronny. Może też postawić
    sobie
    > słupek blokujący bramę wjazdową.

    Może, ale musi go oznakować, jeśli jest mało widoczny.

    > Wskaż ten "obowiązek" oznakowania doniczki z palmą stojącą na moim
    > podwórku;))

    Jeśli jest mało widoczna i stoi w miejscu, w którym raczej się nie można
    jej spodziewać? Sprowadzasz sprawę do absurdu i dziwisz się, że wychodzi
    absurd.

    W tym wątku chodzi o mało widoczny słupek w miejscu, które spełnia rolę
    parkingu. W tym wypadku każdy normalny człowiek powinien sobie zdawać
    sprawę, że ktoś może przypadkowo wjechać na ten słupek. Powinien go
    odpowiednio oznakować. Ewentualnie w sposób wyraźny i skuteczny zagrodzić
    wjazd na ten teren. Jakby miał sobie ten słupek na własnym podwórku i była
    zamknięta brama, to jego sprawa. Ale jak zostawi otwartą, a będzie to
    miejsce zwyczajowo przyjęte do parkowania, to odpowiedzialność cywilną
    poniesie.

    > Nie przesadzaj. Co innego trzymać krokodyla na ogródku a co innego
    > zabezpieczać doniczkę przed wpadnięciem na nią przez ślepca.

    To akurat ty przesadzasz. Nie piszemy o umieszczonym gdzieś tam w ogródku
    jakimś tam słupku i ewentualności wybicia sobie o niego zębów przez
    ślepego, co akurat postanowił zamiast chodnikiem to krzakami chodzić,
    tylko o takiej pułapce na samochody w miejscu, gdzie na zdrowy rozsądek
    być tego nie powinno.