  • Data: 2016-01-20 10:56:22
    Temat: Re: Cesja praw do programu komputerowego
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A w szczególności jak się to ma do wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości
    > w podobnej w sumie sprawie?
    > http://di.com.pl/wyrok-mozna-odsprzedawac-licencje-n
    a-oprogramowanie-45914
    > Bo wydaje mi się, że tu mamy przypadek podchodzący pod tą dyrektywę.
    W tym przypadku chodzi o to, że producent odmawia zmiany danych, które
    zapewne zawarte są jakoś w kluczu licencyjnym. Powoduje to, że program
    staje się bezużyteczny dla nowego podmiotu. Producenta nikt do zmiany
    nie zmusi, więc nowy właściciel pozostaje z nieużytecznym produktem.
    Przepisy umożliwiają mu jednak poprawianie błędów w oprogramowaniu, więc
    przynajmniej może legalnie próbować ten klucz zmodyfikować.

    Warto też zapewne pokazać ten wyrok trybunału producentowi programu -
    może zmięknie i dokona odpowiedniej zmiany, jeśli nie darmo, to
    przynajmniej za jakąś symboliczną opłatą.

    Maciek