  • Data: 2016-01-19 16:53:15
    Temat: Re: Cesja praw do programu komputerowego
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-01-16, Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> wrote:

    [...]

    > Otóż nie ma prawa _żądać_.
    > Producent programu (właściciel praw majątkowych) jest taką samą stroną
    > umowy jak wspólnicy i może się zgodzić na nowe (dodatkowe, np aneks do
    > umowy) warunki ale _nie_musi_.

    A w szczególności jak się to ma do wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości
    w podobnej w sumie sprawie?

    http://di.com.pl/wyrok-mozna-odsprzedawac-licencje-n
    a-oprogramowanie-45914

    "[...]

    Wreszcie Niemiecki Najwyższy Sąd Federalny zwrócił się do Trybunału Sprawiedliwości
    o dokonanie wykładni dyrektywy w sprawie ochrony prawnej programów komputerowych.

    Wspomniana dyrektywa stanowi, że pierwsza sprzedaż na terytorium UE kopii programu
    komputerowego wyczerpuje prawo dystrybucji na terytorium Unii tej kopii (tzw. zasada
    wyczerpania). Innymi słowy, jeśli firma sprzeda na terenie UE kopię programu na
    płycie,
    traci monopol na rozpowszechnianie tej konkretnej kopii. [...]"

    Bo wydaje mi się, że tu mamy przypadek podchodzący pod tą dyrektywę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl