  • 1. Data: 2002-06-06 10:14:41
    Temat: Cenzura poczty w pracy
    Od: "Jan Pachniewicz" <g...@i...pl>

    Czy pracodawca ma prawo do kontrolowania przychodzącej
    do firmy prywatnej poczty internetowej jeżeli:

    1. Nie istnieje w firmie dokument precyzujący
    zasady korzystania z sieci internetowej.

    2. Pracownicy nie zostali poinformowani
    o istnieniu i prowadzeniu takiej kontroli.

    Pozdrawiam
    Jan

  • 2. Data: 2002-06-06 13:44:43
    Temat: Re: Cenzura poczty w pracy
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > 1. Nie istnieje w firmie dokument precyzujący
    > zasady korzystania z sieci internetowej.
    >
    > 2. Pracownicy nie zostali poinformowani
    > o istnieniu i prowadzeniu takiej kontroli.

    Na moj gust, to powinno sie stosowac te same zwyczaje co do poczty
    papierowej.
    Jesli do FIRMY przychodzi przesylka na twoje nazwisko, to jest to przesylka
    dla firmy.
    I jako taka moze byc kontrolowana.
    Jesli chodzi o poczte wewnatrz firmy - to jak i obrot papierowymi
    dokumentami - moze byc kontrolowana.

    Nie do konca jasne jak to jest, jesli pracownik ma prywatna skrzynka
    pocztowa na onecie a do sciagania poczty uzywa sluzbowego Outlooka.
    IMHO nie powinen tego robic.
    Ale jesli robi - to przez analogie - jakby zlozyl dyspozycje na poczcie ze
    listy zamiast do domu kierowac do firmy.
    I wtedy pracodawca tez milby prawo kontrolowac...

    Ale to wszystko - tak se pisze... ;-)

    Michal

  • 3. Data: 2002-06-06 13:53:50
    Od: "rafal" <r...@p...onet.pl>

    IMHO nie jest ważne czy list został wysłany na adres firmy, waże do KOGO
    został zaadresowany

    a sprawa druga: Outlloka można tak skonfigurować aby miał kilka profili
    użytkowników, chronionych hasłem

    a jeszcze jedna sprawa: kożystanie ze skrzynek na onecie to to tak jak
    wysyłanie listów bez koperty..

    rafał

  • 4. Data: 2002-06-06 14:15:04
    Temat: Re: Cenzura poczty w pracy [OT]
    Od: "Luk" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "rafal" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > a sprawa druga: Outlloka można tak skonfigurować aby miał kilka profili
    > użytkowników, chronionych hasłem

    Tak? To jeśli mógłbyś mi powiedzieć jak, to byłbym wdzięczny, bo ja nie
    umiałem.

    > a jeszcze jedna sprawa: kożystanie ze skrzynek na onecie to to tak jak
    > wysyłanie listów bez koperty..

    A jakie wg Ciebie konta internetowe wysyłają "listy w kopertach". Może WP,
    Ahoj lub jeszcze jakaś inne?

    Lukasz Bittner
    b...@p...wp.pl

  • 5. Data: 2002-06-06 14:16:16
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    zeszow.tpsa.pl...

    > Ale to wszystko - tak se pisze... ;-)

    IMHO wcale niegłupio. :-))))

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 6. Data: 2002-06-06 15:03:16
    Od: "rafal" <r...@p...onet.pl>

    From: "Luk" <b...@p...wp.pl>

    > A jakie wg Ciebie konta internetowe wysyłają "listy w kopertach". Może WP,
    > Ahoj lub jeszcze jakaś inne?

    to była przenośnia: chodzi o to,że poczta z onetu nie jest w jakiolwiek
    sposób zabezpieczana

    rafał

  • 7. Data: 2002-06-06 15:04:55
    Od: "pulp" <p...@p...onet.pl>

    > a jeszcze jedna sprawa: kożystanie ze skrzynek na onecie to to tak jak
    > wysyłanie listów bez koperty..

    jak ktoś aż tak sie boi to zawsze moze kozystać z PGP i ciekawe jaki
    pracodawca tu coś podejrzy ;)))
    pozdrawiam
    :)))

  • 8. Data: 2002-06-06 15:10:19
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    rafal wrote:

    > From: "Luk" <b...@p...wp.pl>

    > to była przenośnia: chodzi o to,że poczta z onetu nie jest w jakiolwiek
    > sposób zabezpieczana

    Czy chcesz powiedziec, ze wykryles na Onecie brak zabezpieczen poczty ,
    jak w sprawie opisywanej w prasie, ze jeden uzytkownik moze uzyskac
    dostep do korespondencji wielu osob ?
    Jezeli masz takie informacje to podaj wiecej szczegolow, bo jeszcze o
    tym nie slyszalem a widze ze sam korzystasz z poczty onetu, ktora
    okreslasz jako niezabezpieczona.
    Poniewaz sam korzystam z poczty Onetu to zainteresowany jestem takimi
    rewelacjami.

    Jacek
    -
    True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl

  • 9. Data: 2002-06-06 15:18:59
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    > został zaadresowany
    >
    > a sprawa druga: Outlloka można tak skonfigurować aby miał kilka profili

    A czy to w jakis sposob uniemozliwi przechwytywanie poczty na serwerze
    pocztowym firmy?

    Karol

  • 10. Data: 2002-06-06 15:24:47
    Od: "rafal" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > A czy to w jakis sposob uniemozliwi przechwytywanie poczty na serwerze
    > pocztowym firmy?
    >
    > Karol

    wystarczająco utrudni czytanie przez szefa poczty pracownika

    rafał