  • 31. Data: 2011-03-16 07:41:42
    Temat: Re: Cena na p??ce a butelka
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    news:ilnqsl$rgj$1@news.onet.pl...

    > Nie, nie ma takiego przymusu.
    > Dlaczego nie napiszesz prawdy - "chcę być upierdliwy dla takich... itd."?

    Zle. Chce placic tyle ile widnieje na "metce towarowej", "na polce" itd. Nie
    tyle ile licza na kasie.
    Ciekawe - jakbyc kupowal samochod w "cenie promocyjnej" 25.000,-, a "na
    kasie" (na fakturze na przyklad) napisali by "cena 30,000,- tez bys zaplacil
    tyle ile sobie licza? nie "bedac upierdliwym" - ze na samochodzie jest
    wywieszka z cena promocyjna 25.000 ??
    Nawet to ze "promocja sie skonczyla dzien wczesniej" nie tlumaczy sprzedawcy
    z tego ze "zapomnial" sciagnac cene. ma obowiazek sprzedazy w takiej cenie
    jaka widnieje "na wywieszce". Tyle.

  • 32. Data: 2011-03-16 07:42:43
    Temat: Re: Cena na półce a butelka
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Jak Ci to wyszło???

    ale zwracajac im butelke otzrymasz przeciez tyle ile za nia zaplaciles...
    Tu akurat bym sie nie awanturoweal :-) No chyba ze zakladasz ze tej butelki
    im nie oddasz.

  • 33. Data: 2011-03-16 15:07:53
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 15 Mar 2011 18:47:48 +0100, spp napisał(a):

    > Sprzedaje czyli stanowi obrót czyli jest opodatkowane.

    A jak sobie to inaczej wyobrażasz, że dystrybutor da Ci "na gębę" ileśtam
    butelek i skrzynek?

    > Kaucja ma charakter świadczenia zwrotnego, nie stanowi obrotu i nie
    > podlega VAT.

    I tak, i nie. Dystrybutor przywozi do sklepu 5 skrzynek z piwem po 20
    butelek w każdej. Ja mam do oddania 3 skrzynki z pustymi butelkami.
    Kierowca zabiera moje 3 skrzynki (60 butelek) i wystawia fakturę vat na 2
    skrzynki / 40 butelek. Co nie zmienia faktu, że potem mogę te skrzynki i
    butelki oddać. To ogólnie przyjęta praktyka i wszyscy tak robią, zarówno
    małe hurtownie, jak i dystrybutorzy, jak i markety typu Eurocash albo
    Makro. Wszyscy wystawiają faktury na opakowania a jednocześnie przyjmują je
    bo są to opakowania zwrotne.

    --
    best regards,
    scream

  • 34. Data: 2011-03-16 18:11:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-16 08:41, Misiek pisze:

    > Zle. Chce placic tyle ile widnieje na "metce towarowej", "na polce" itd.
    > Nie tyle ile licza na kasie.

    Zgoda, mi cały czas chodzi o to 'chcę' a nie 'muszę'.
    To mój przedpiśca pisał o upierdliwości. :(
    Reszta uzasadnienie jest zupełnie nieważna - o gustach nie będę
    dyskutował. :)

    --
    spp

  • 35. Data: 2011-03-17 08:01:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Nie mając potwierdzenia, że płaciłeś kaucję, jak chcesz ją odzyskać?
    > Niektóre sklepy praktykują nabijanie opakowań/kaucji, inne stawiają
    > pieczątki na paragonie.
    > A w tym przypadku ktoś _kupił_ butelkę. Chyba, że na butelce jest
    > informacja, że jest to butelka zwrotna, za kaucją, ale autor nie
    > zamieścił takiej fotki, więc cieżko prorokować.

    Nie - nie masz racji.

    USTAWA z dnia 11 maja 2001 r. "o opakowaniach i odpadach opakowaniowych"
    Art. 14.
    Jednostki handlu detalicznego są obowiązane do przyjmowania
    zwracanych i na wymianę opakowań wielokrotnego użytku po
    produktach w takich opakowaniach, które znajdują się w ich ofercie
    handlowej.

    Co do kaucji, wypowiedzieli się na ten temat pracownicy Inspekcji
    Handlowej w dokumencie:
    http://www.ih.olsztyn.pl/dokumenty/kaucbut.pdf

    --
    Kaczus