    From: bo <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: C.d. sprawa o zaprzeczenie ojcostwa
    Date: Wed, 16 Feb 2005 14:19:38 +0100

    e_gazeta wrote:

    > Witam
    >
    > Własnie mnie czeka taka sprawa...wniosek złozony przez matke skierowany do
    > sadu w warszawie ( moje miejsce zamieszkania) został przesłany do miejsca
    > zamieszkania "nielatniej", a to drugi koniec Polski, nie bardzo widzi mi
    > sie jazda na sprawe , czy jest mozliwosc złożenia zeznań, wyjasnien czy co
    > tam trzeba w miejscu zamieszkania i w jaki sposób/gdzie to zrobic.
    >
    > Dzieki za pomoc
    >
    > emil
    Art. 69. § 1. Matka może wytoczyć powództwo o zaprzeczenie ojcostwa swego
    męża w ciągu sześciu miesięcy od urodzenia dziecka.
    § 2. Matka powinna wytoczyć powództwo o zaprzeczenie ojcostwa przeciwko
    mężowi i dziecku, a jeżeli mąż nie żyje - przeciwko dziecku.
    § 3. Obalenie domniemania ojcostwa może nastąpić tylko przez wykazanie
    niepodobieństwa, żeby mąż mógł być ojcem dziecka.

    W ramach pomocy prawnej inny sąd może przesłuchac świadka..
    ale trzeba miec do tego powazniejsze powody niz "uciazliwosc"

    Boguslaw