    From: Baczek <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Budowa drogi
    Date: Sat, 22 Dec 2018 18:51:41 +0100

    W dniu 2018-12-22 o 17:39, Zdzichu pisze:
    > Jak obecnie wygląda sprawa budowy drogi od strony przepisów?
    > Czy teraz można w ramach budowy drogi, włazić geodetom na cudzą działkę bez
    > wiedzy i zgody właściciela? Czy można budować drogę na cudzej działce be z
    > wiedzy i pozwolenia właściciela? Czy można równać z ziemią zabudowania
    > cudzej działki w ramach budowy drogi, bez wiedzy i zgody właściciela
    > działki?
    Zasadniczo chyba geodeci po powiadomieniu mogą wchodzić na działkę. Nie
    wiem jak w przypadku sprzeciwu ze strony właściciela działki.

> [...]
    > podobno płacą jak za sztachetę i podobnie zabudowaniami. Ludzie są
    > załamani,
    > nie wiedzą co robić, bo to zwykłe bandyctwo i złodziejstwo. Co maja robić,
    > pilnować działki i gonić widłami geodetów i kierowców koparek?
    >
    > Wydawało mi się że kiedyś wprowadzono ustawę pozwalająca inwestorowi
    > budującemu drogę, na wykup działki, lub wywłaszczenie w przypadku gdy
    > właściciel nie chce sprzedać. Czy obecnie coś się zmieniło? Czy nadal jest
    > tak ze inwestor ma obowiązek wykupu gruntu od właściciela w cenie jego
    > wartości, lub takiej jaką sobie właściciel zażyczy?

    Trochę chyba coś nie tak. Jest tak zwana spec ustawa drogowa ZRID, która
    pozwala na przejęcie gruntów za odszkodowaniem pod inwestycje drogowe,
    ale nie ma mowy, że bez żadnych informacji.
    Od wejscia geodetów do wjazdu buldożerów to często lata mijają.
    Przychodzi informacja, potem decyzja i wysokość ustalonego odszkodowania.