  • Data: 2004-01-26 19:07:18
    Temat: Re: Budimex-Nieruchomo - umowa przedwstępna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 26 Jan 2004, SQLwysyn wrote:

    >+ Użytkownik "KK" <k...@p...fm> napisał [...]
    >+ (...) i w związku z tym Sprzedającemu przysługiwać
    >+ > będzie BEZPŁATNE, BEZTERMINOWE (
    >+ > ograniczone prawo użytkowania części Nieruchomości
    [...]
    >+ 2. tam nie kaza ci placic za prad ani konserwacje tej reklamy.

    Ale również nie wspominają że pokryją *wszelkie* koszty związane
    z owym "korzystaniem".
    Jakie ? A przykładowo:
    - podatek z tytułu udostępniania. Ponieważ sprzedawca NIE BĘDZIE
    miał udziału w owym budynku (BTW: tym samym obowiązku uczestniczenia
    w kosztach remontów :>) nieruchomości - to on ma przychód
    ale podatek od "bezpłatności" w tej częsci to jego problem.
    Niemniej (przynajmniej wg niektórych interpretacji - w tym
    doradzców podatkowych - a IMO dokładnie tak zapisano 'literalnie'
    w ustawie) - użyczający TEŻ ma przychód :> od którego musi
    zapłacić podatek !
    Uwaga Krzysztofa ("...ciekawe ile to będzie...") przełoży się
    wprost na CIT płacony przez spółdzielnię lub wspólnotę :]
    jakby tak VATowcem została - to na VAT takoż
    - koszty ubezpieczeń; osłem byłby agent ubezpieczeniowy który
    nie wziąłby "korekty" na kilkadziesiąt czy kilkaset kilogramów
    żelastwa zawieszonego kilkadziesiąt m nad ziemią (dla OC
    w pierwszej kolejności)
    - koszty eksploatacji; jak rozumiem budynek ma nie 3x ale
    300x zapasu na obciążenia ;) w związku z tym rzeczone żelastwo
    nijak nie wpływa na "żywotność" ;)
    - koszty remontów; zakładając że można się spotkać z literalnym
    i żelaznym egzekwowaniem umowy, to w razie konieczności
    chwilowego wyłączenia/demontażu owych reklam (na własny koszt
    oczywiście) "Sprzedawcy" będzie przysługiwało... odszkodowanie
    za niemożność korzystania ! :> - może nie ? ;)

    Jak na razie inwencji na tyle mi starczyło.
    Trzeba przeliczyć na złotówki... i zastanowić się :)

    >+ Zabezpieczaja jedynie prawnie mozliwosc obslugi tejze.

    ...z ponoszeniem wszystkich "ubocznych" kosztów przez
    kupującego. Cóż, pogratulować im udanego biznesu chyba
    powinniśmy, tak ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, a "osobiście" również mała wspólnota sama płacąca