    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak odpowiedzi ze strony sklepu komputerowego
    Date: Thu, 4 Oct 2007 13:35:48 +0200

    W wiadomości news:fe2ace$4gc$1@nemesis.news.tpi.pl PSYLO

    > Jakieś 1000 zł biorąc pod uwagę, że ten monitor kosztował mnie w sumie 350
    > zł (zaraz po wysyłce okazało się, że miał naprawdę drobną wadę, za co
    > uzyskałem od razu 200 zł zwrotu kosztów gdyż miał być idealny).
    No, to było wtedy gdy kupowałeś. Teraz oszczędności już nie ma, bo nie masz
    działającego prawidłowo monitora, jesteś za to 350 zł w plecy (pewnie +
    wysyłka).

    > Być może to Ci się wyda dziwne, ale tak.
    Faktycznie wydaje mi sie dziwne.

    > Jeśli potrzebuję sprzętu nowego to sam biorę go hurtowni i później
    > reklamuję u producenta :-) Nowy monitor tej klasy to jednak kilkukrotnie
    > wyższy wydatek i mimo wszystko opłacało się zaryzykować.
    Kupując rzecz używaną tym bardziej należałoby ją zobaczyć aby ocenić stopień
    zużycia.
    Uważam, że opłacalność ryzyka weryfikuje jego efekt.
    Ty w efekcie masz za jedyne 350 zł niesprawny monitor, z którym nie wiadomo
    co zrobić.

    > Nie "jęczę" tylko pytam uprzejmie o poradę.
    Cóż ci można doradzić w takiej sytuacji? Możesz się próbować szarpać z
    nieuchwytnym sprzedawcą, ale monitor ci nie działa.

    > Co do firmy-krzak - pomimo zaistniałej sytuacji nadal ciężko pisać tutaj o
    > ekstremalnym ryzykowaniu. Idąc dalej tym tokiem myślenia należałoby
    > zaniechać wszelkich zakupów na odległość i brać sprzęt jedynie w sklepach
    > należących do ogromnych sieci handlowych (choć i w tym przypadku ryzyko
    > jest znaczne).
    Moim zdaniem na odległość można kupić bilet lotniczy, płytę CD/DVD itp.
    Ale są towary, które należałoby obejrzeć i wypróbować przed zakupem (czy
    kupiłbyś w internecie np. garnitur?). Osobiście sposób zakupu towaru
    uzależniam od jego rodzaju (zdarza mi się dokonywać zakupów zdalnie).
    Oczywiście każdego sprawa indywidualna czy podejmie ryzyko wydania kasy na
    kota w worku.

    --
    Jotte