  • 21. Data: 2008-01-14 00:04:14
    Temat: Re: Brak meldunku
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    d852 pisze:

    > Kręcimy się w kółko ;)
    > Właśnie znowu stawiasz kogoś w sytuacji w której on miałby udowadzniać,
    > że jest niewinny.
    > Albo ja Cię nie rozumiem.

    Obwiniony: Nie jestem nigdzie zameldowany, bo tego nie potrzebuję.
    Sąd: Może obwiniony jaśniej ?
    Obwiniony (przedstawiając dowód): No 2 dni tu, 2 dni tam, 2 dni
    tam ...
    Sąd: Sąd nie dał wiary wyjaśnieniom obwinionego (otóż sąd
    podszedł do tematu zdroworozsądkowego). A więc jedyny dowód, o
    który sąd poprosił, szlag trafił i trza to inaczej udowodnić
    (swoją drogą odbiegamy od tematu 1 wątku, i to w cholerę).

    Byłem świadkiem rozprawy, gdzie koleś próbował udowodnić, że nie
    jest nigdzie zameldowany i nigdzie nie przebywa dłużej jak 4 dni
    ... śmiechu było dużo, a na końcu sąd ustalił miejsce pobytu i
    adres doręczeń :) I ciekawostka - obwiniony (o wykr. szło)
    rzeczywiście był "często" uchwytny pod tym adresem ...

    A wracając do twojego zarzutu - no nie ma zmiłuj się, jeśli sąd
    nie przyjmie za dowód na to, że nie jesteś wielbłądem faktu, że
    nie masz garba - musisz udowodnić, że nie przeżyjesz miesiąca na
    pustyni ...
    6008

  • 22. Data: 2008-01-14 00:13:47
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

> [...]
    > który sąd poprosił, szlag trafił i trza to inaczej udowodnić
    > (swoją drogą odbiegamy od tematu 1 wątku, i to w cholerę).

    No jak dla mnie to właśnie podałeś klasyczny, wręcz modelowy, przykład
    udowadniania swojej niewinności.
    W praktyce pewnie masz rację, ale ja powyższego przykładu nie potrafię
    zobaczyć jakoś inaczej.

  • 23. Data: 2008-01-14 07:56:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jan 2008 00:00:27 +0100, d852 napisał(a):

    > A to by wystarczyło ?
    > Słyszałem gdzieś, że oskarżonemu trzeba udowodnić winę, a nie on ma
    > udowadniać swoją niewinność. Pytam po prostu.

    Winą jest brak meldunku.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 24. Data: 2008-01-14 08:07:06
    Od: Piotr M <n...@g...com>

    Olgierd pisze:

    > Winą jest brak meldunku.

    To meldunek jest obowiązkiem?

    --
    pozdrawiam, Piotr M

  • 25. Data: 2008-01-14 08:18:44
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jan 2008 09:07:06 +0100, Piotr M napisał(a):

    > To meldunek jest obowiązkiem?

    Aha.
    Art. 2 ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych: "Osoba
    przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana
    wykonywać obowiązek meldunkowy określony w ustawie."

  • 26. Data: 2008-01-14 08:29:26
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Witam serdecznie :)
    >
    > Przykładowo. Wymeldowuję się i wtedy w dowodzie osobistym nie będę miał
    > adresu wcale? Pod który US i NFZ będę podlegać. Gdzie będę mógł odebrać
    > prawo jazdy i paszport? Będę mógł pracować w oparciu o umowę o pracę,
    > mieć konto w banku i zaciągać kredyty? Dziękuję.
    >
    > --
    > pozdrawiam, Piotr M

    Ja mam brak meldunku od roku. Po wymeldowaniu wyrobilem dowodzik,prawko,paszport.

    W dowodzie w pozycji adres zameldowania mam BRAK.

    W prawku nic nie pisze w pozycji adresu.

    W paszporcie nie ma pozycji adresu zamieszkania, wiec meldunek jest nie istotny.

    Dowod, prawko, paszport robilem w miejscu ostatniego zameldowania, bo bylo
    najblizej. Problemow bylo troche, bo nie chcialy wstretne baby przyjac
    dokumentow, bo niby powinienem ybc zameldowany.

    W urzedzie skarbowym to maja jaja, bo ja nie podalem zadnych danych kontaktowych
    typu email, komorka, adres zameldowania i zamieszkania w kraju. Oficjalnie
    zamieszkuje w USA i adres zamieszkania podalem brak stalego (meiszkam pod
    mostami, etc).

    Ostatniego miejsca zamieszkania w Polsce juz nie ma....wyburzyli blok :)

    WKU skreslilo mnie tylko z ewidencji i kazali sie zarejestrowac w jednostce
    bliskiej nowemu zamieszkania, co raczej nie nastapi.

    Konta czy kredytu w banku nie wyrabialem na dowod bez meldunku, ale zdobylem
    karte kredytowa w 1 banku, w ktorym mialem konto i nie chcieli kopii dowdu, wiec
    moze nie wiedza. Przy powiadomieniu bankow, ze nie mam juz meldunku w kraju
    tylko powiadomili mnie, ze jak bede mial, to niech sie zglosze i tyle. Karty
    wznowione musze w banku odbierac, tak samo jak PIN. Wyciagi nie przychodza.

  • 27. Data: 2008-01-14 08:42:39
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jan 2008 09:29:26 +0100, kjvirtual napisał(a):

> [...]
    > juz meldunku w kraju tylko powiadomili mnie, ze jak bede mial, to niech
    > sie zglosze i tyle. Karty wznowione musze w banku odbierac, tak samo jak

    W sumie zajebiście. Mówię całkowicie poważnie :-)

  • 28. Data: 2008-01-14 09:30:49
    Od: Jakub Mikusek <n...@W...mikusek.org>

    On 2008-01-14, kjvirtual <k...@g...com> wrote:

    > Dowod, prawko, paszport robilem w miejscu ostatniego zameldowania, bo bylo
    > najblizej.

    Ja jeszcze + zarejstrowanie sprowadzonego motocykla. :-)

    > Problemow bylo troche, bo nie chcialy wstretne baby przyjac
    > dokumentow, bo niby powinienem ybc zameldowany.

    Bezedura...w większości przypadków chodzi o adres zamieszkania. :-)
    Chociaż zamieszkanie poniekąd implikuje obowiązek meldunkowy - dobrze
    myślę?

    Pozdrawiam,
    Jakub

    --
    Ewolucja - XV125 -> GN125 -> F650GS -> ?
    jabber: mick3y (at) histeria.pl gg: 3386899

  • 29. Data: 2008-01-14 11:02:12
    Od: "Tomasz Sobenski" <t...@g...invalid>

    "Piotr M" napisałem:

    > Racja racja. Tyle że takiego dowodu jeszcze nie widziałem bo mało jest
    > jeszcze ludzi bez stałego meldunku z uaktualnionym dowodem.

    Mialem kilka razy okazje, chcieli towar na raty (lub ktos ich poprosil, by
    chcieli).

  • 30. Data: 2008-01-14 12:14:49
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    "Rafał \"SP\" Gil" w <news:fmdssa$f0g$3@inews.gazeta.pl>:

    > Mantra:
    > Sąd nie dał wiary wyjaśnieniom obwinionego :)

    Zawsze można próbować przedstawić faktury z ostatnich 6 lat, za hotele,
    paliwo, etc.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]