  • 1. Data: 2005-04-17 17:10:59
    Temat: Brak biletu i windykacja raz jeszcze
    Od: "Czako" <c...@p...pl>

    Witam

    wiem że temat był poruszany na grupie dziesiątki razy ale to dość szczególny
    przypadek.

    Około rok temu wsiadłem z dwiema koleżankami do tramwaju. Skasowaliśmy
    bilety. Po 5 sekundach podszedł do nas kanar i zarzął biletów oraz
    legitymacji, które otrzymał. I tu niespodzianka.Moja legitymacja powędrowała
    do jego keszeni . Po chwili staliśmy na przystanku i oto co usłyszeliśmy.
    Facet i jego trzech kolegów o wyglądzie świerzo upieczonych pensjonariuszy
    zakładu karnego twierdził że bilet skasowałem dopiero jak go zobaczyłem a
    on nie będzie dawał się "robić w wała" i dlatego wlepia mi karę. Po krótkiej
    sprzeczce w której moim koronnym argumentem był fakt że miałem skasowany
    bilety otrzymałem mandat. Papierka owego nie podpisałem tak jak to się
    zazwyczaj dzieje kiedy otrzymuje się mandat wiec myślę że można to uznać za
    jego nie przyjęcie czyż nie ?

    Wczoraj sąsiadka przyniosła mi list od firmy windykacyjnej ( list zwykły nie
    polecony ) w której informuje się mnie że nie odpowiadałem na wezwania (
    choć uprzednio nie otrzymałem żadnych wezwań ) i że jeśli w ciągu 7-miu dni
    nie wpłecę na ich konto około 200 zł sprawa zostanie skierowana do sądu.

    wydaje mi się że można z tego wybrnąć na 3 sposoby.

    Po pierwsze firma windykacyjna nie wysyłałą do mnie niczego listem poleconym
    więc to zdaje się tak jak bym żadnego wezwania do zapłaty nie dostał czyli
    cała sprawę moge zignorować

    Opcja dwa - jeśli by już doszło do sprawy w sądzie ( czy to się wogóle zdaża
    że taka sprawa ląduje w sądzie ? ) moja przytoczona wyżej opowieść którą z
    przyjemnością potwierdzą 2 koleżanki świadczy chyba na moją kożyść więc
    chyba mam jakieś szanse choć nie wiem jak to się prawdę mówiąc odbywa na
    prawdę.

    opcja 3 - zapłącić i mieć święty spokój choć wiem że logicznie rzecz biorąc
    nie ma żadnego powodu aby płacić karę za przejazd z ważnym biletem

    a co państwo na to ?

    pozdrawiam

    czako

  • 2. Data: 2005-04-17 17:27:37
    Temat: Re: Brak biletu i windykacja raz jeszcze
    Od: "Czako" <c...@p...pl>

    > wiem że temat był poruszany na grupie dziesiątki razy ale to dość
    > szczególny
    > przypadek.

    heh....właśnie znalazłem w arhiwum grupy swojego posta na temat tej samej
    sytuacji pisanego dawno temu oraz kilkadziesiąt odpowiedzi nań. Jakiś czas
    minął i życie dopisało do owej historii nowy rozdział. Ciekaw żem jak
    zeminiło się państwa postrzeganie mojej sprawy

    czako

  • 3. Data: 2005-04-17 17:30:20
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > a co państwo na to ?

    jesli masz bilet i mandat, to olej sprawe i poczekaj

  • 4. Data: 2005-04-17 17:30:37
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Czako napisał(a):
    > Około rok temu wsiadłem z dwiema koleżankami do tramwaju.

    około to dokładnie kiedy?

> [...]
    > zazwyczaj dzieje kiedy otrzymuje się mandat wiec myślę że można to uznać za

    nie
    to nie jest mandat, który trzeba podpisać a wezwanie do uiszczenia
    opłaty dodatkowej
    nie wymaga podpisu

    > Po pierwsze firma windykacyjna nie wysyłałą do mnie niczego listem poleconym
    > więc to zdaje się tak jak bym żadnego wezwania do zapłaty nie dostał czyli
    > cała sprawę moge zignorować

    możesz...
    jeśli zdecydują się wystąpić do sądu, dostaniesz poleconym (z sądu)
    pozew wraz z nakazem zapłaty

    > Opcja dwa - jeśli by już doszło do sprawy w sądzie ( czy to się wogóle zdaża
    > że taka sprawa ląduje w sądzie ? )

    zdarza

> [...]
    > przyjemnością potwierdzą 2 koleżanki świadczy chyba na moją kożyść więc
    > chyba mam jakieś szanse choć nie wiem jak to się prawdę mówiąc odbywa na

    przede wszystkim gdy już dostaniesz nakaz będziesz mieć 14 dni na
    wniesienie sprzeciwu, zresztą czytaj pouczenia
    jeśli to zrobisz sprawa zostanie rozpoznana na rozprawie
    w sprzeciwie powinieneś złożyć wniosek o przesłuchanie świadków
    czy sąd wam uwierzy... cóż, przekonasz się
    szkoda że wcześniej w żaden sposób nie próbowałeś się odwoływać, składać
    skarg itd.
    jest jeszcze jedna możliwość - jeśli nie złożą pozwu zanim sprawa
    ulegnie przedawnieniu - rok i trzy miesiące, będziesz mógł przed sądem
    podnieść zarzut przedawnienia, co spowoduje że wygrasz sprawę

    > opcja 3 - zapłącić i mieć święty spokój choć wiem że logicznie rzecz biorąc
    > nie ma żadnego powodu aby płacić karę za przejazd z ważnym biletem

    Twój wybór

    jak nieuczciwy jesteś i co należy z Tobą zrobić wyjaśni Ci Olo, gdy już
    się zjawi, więc ja się powstrzymam ;)

    KG

  • 5. Data: 2005-04-17 17:31:38
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Czako wrote:
> [...]
    > więc to zdaje się tak jak bym żadnego wezwania do zapłaty nie dostał czyli

    Najlepsze, jedyne na dziś sensowne rozwiązanie.

> [...]
    > przyjemnością potwierdzą 2 koleżanki świadczy chyba na moją kożyść więc
    > chyba mam jakieś szanse choć nie wiem jak to się prawdę mówiąc odbywa na

    Trafia do sadu, zawsze ozesz sie odwolac ;-)
    Ale na pierwszej rozprawie Sąd po zeznaniach swiadków powinien odpuścić.

  • 6. Data: 2005-04-17 17:33:45
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > a co państwo na to ?

    I tak caly rok siedziales i czekales az sie odezwa ? Trzeba bylo
    bezposrednio po zdarzeniu leciec z kolezankami do firmy przewozowej i
    tam robic awanture. Teraz jedyne co mozesz to czekac na sprawe w sądzie,
    tam opowiedziec jak bylo, wezwac swiadkow i modlic sie zeby sąd ci
    uwierzyl.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2005-04-17 17:50:07
    Od: "Czako" <c...@p...pl>

    dziękuję za dobre rady ! Zawsze można na was liczyć !

    ps. Firma windykacyjna nazywa się ANSER. Słyszał ktoś coś kiedyś ?

    czako

  • 8. Data: 2005-04-20 07:09:09
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Tak, są takie kleje na rynku ;))