    From: "TMK" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Boundle... czy oprogramowanie boundle jest 'pelnoprawne'?
    Date: Sun, 25 Jun 2006 13:17:11 +0200

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:449d6ad6$1@news.home.net.pl...

    > Widzisz, bo to jest tak, papier wszystko przyjmie. Natomiast zapisy
    > umowy niezgodne z ustawą są nieważne. Mówi o tym nawet ustawa o prawach
    > autorskich:
    >
    > Art. 76
    >
    > Postanowienia umów sprzeczne z art. 75 ust. 2 i 3 są nieważne. Wynika
    > tego między innymi, że zawsze masz prawo stworzyć sobie kopię
    > bezpieczeństwa, bez względu na to co sobie wymyśli druga strona umowy oraz
    > kilka innych rzeczy.

    Najbardziej interesują mnie te inne rzeczy. Możesz napisać coś więcej,albo
    gdzie tego szukać? Co np z prawem odsprzedaży licencji?
    Chciałam kupić parę podstawowych programów graficznych, ale nie jestem
    prawnikiem tylko grafikiem....
    Swoją drogą czytałam kiedyś licencję Corel Draw (np obostrzenie dotyczące
    stosowania klipartów: dopuszczalna wielkość, sposób zastosowania itp) i
    jeszcze nie spotkałam nikogo kto by się tym przejmował lub nawet słyszał o
    tym.Wystarczy zresztą przejść po miescie i obejrzeć szyldy i sklepy , ale to
    już dygresja
    Wg strony BSE jeśli kupię tegoPhotoshopa z Allegro(599zl wersja retail) to
    ponieważ rózni się on znacznie ceną od wersji box powinnam domniemywać, ze
    mogę odpowiadać za paserstwo, chociaż dostanę orginalny nośnik (wg www.wimal
    jest to orginalny produkt Adobe tyle że nielegalny w Polsce) i fakturę. No
    więc zastanawiam się czy nie kupić pirata za 20 zł skoro i tak obydwa sa
    nielegalne...albo wersję edu?
    chętnie zapytałabym BSA o opinie, ale oni chyba nie udzielają takich
    informacji
    TMK