    From: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Boundle... czy oprogramowanie boundle jest 'pelnoprawne'?
    Date: Sat, 24 Jun 2006 16:59:32 +0200

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości
    >
    > Ustawa o prawie autorskim ze szczególnym uwzględnieniem zapisów na
    > temat oprogramowania komputerowego. W skrócie utwory rozpowszechnione
    > można posiadać na własny użytek, lecz nie dotyczy to programów
    > komputerowych. Wynika z tego, że możesz posiadać przegraną np. od
    > siostry płytę z muzyką, film DVD, ale nie wolno Ci posiadać uzyskanego w
    > ten sposób np. windowsa. A teraz w drugą stronę co jest karane:
    > nielegalne posiadanie kopii programu.

    Podstawa prawna. Znaczy się zacytuj, z którego Twoim zdaniem bym
    odpowiadał jeżeli skopiowałbym Windowsa od kolegi.

    > Jeśli masz płytę, która jest oryginalną płytą z programem, trudno Ci
    > zarzucić, że posiadasz nielegalną kopię.

    Co to jest nielegalna kopia?

    [ciach]

    > Jest inaczej, bo w przeszukaniach udział biorą pracownicy BSA, którzy są
    > jednocześnie stroną w sporze. Jeszcze raz, karalne jest (dot. programów)
    > nielegalne posiadanie, powielanie i rozpowszechnianie.

    No to ponownie, kiedy posiadanie jest legalne?

    > Jeśli posiadasz oryginalną płytę z programem trudno Ci zarzucić którąkolwiek
    > z tych czynności.

    O tu się zgodzę, ,,oryginalny'' (w znaczeniu - ten wyprodukowany przez
    posiadacza PA) nośnik *uprawdopodabnia* korzystanie z programu zgodnie z
    licencją. Ale nie jest jego wyznacznikiem.

> [...]
    > wykazać, że zawarłeś z nim umowę, niby zrobiłeś to podczas instalacji
    > oprogramowania, ale pech polega na tym, że stwierdzasz, że to ktoś inny
    > instalował te oprogramowanie i teraz niech powód wykaże, że było
    > inaczej. Jeśli uważasz, że jest inaczej, to rozważ kazus, pewnej firmy,
    > która miała legalne nośniki, natomiast nadgorliwy prokurator
    > zarekwirował sprzęt, bo firma nie miała licencji na użytkowanie na
    > terenie RP. Efekt jest taki, że teraz skarb państwa musi zapłacić
    > horendalne odszkodowanie tej firmie, która z powodu zabrania im narzędzi

    Rozpisałeś się, ale imho nie na temat. Dalej pytam, co to jest
    ,,oryginalny nośnik''? Wskaż metodę odróżniania nośnika oryginalnego, od
    nieoryginalnego. Zapewniam Cię, że są licencje, które pozwalają mi
    samodzielnie wypalić płytkę z programem ściągniętym z Internetu. I co,
    mam nieoryginalną płytkę? Tak. Mam ją nielegalnie? Nie. Bo wiesz co mnie
    wtedy chroni? *Licencja*, która mi na to zezwala.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak