  • From: "kovalek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Boje z PKP
    Date: Mon, 19 Jan 2004 22:21:33 +0100

    Użytkownik "tomo" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:1e03.00000680.400c46d1@newsgate.onet.pl...
    > Miałem oto taką sytuacje.Kupiliśmy z kumplami bilety do klasy
    > drugiej.Podjeżdża pociąg a tu klasa druga tak załadowana że nawet nie
    można na
    > korytażu stanąć jak w indiach normalnie.Więc wsiadliśmy do kl pierwszej i
    > staliśmy na korytarzu.Kanar sprawdza i mówi że trzeba dopłacić, to ja mu
    mówie
    > że nie dopłace bo w drugiej nawet na korutarzu nie ma gdzie stanąć.On
    > powiedział że należą nam się mandaty ale sobie poszedł.Oczywiście żadnego
    > mandatu byśmy nie przyjęli bo skoro wykupiłem bilet(jak wiadomo bilet to
> [...]

    Myślę żebyś wygrał ewentualna sprawe w sądzie. Skoro nie było miejsca w
    drugiej klasie, to zgodnie z wewnętrza instrukcją H22 dla drużyn
    konduktorskich, możesz za zgodą kierownika pociągu stać w klasie pierwszej.
    W przypadku gdy kanar chciał wam wypisać dopłate, to należało powiedzieć, że
    w drugiej klasie nie ma miejsca i dlatego stoisz tutaj. Jak on uważa
    inaczej, to niech znajdzie Ci miejsce w drugiej klasie. Dobrze jest też
    zapytać o numerek służbowy i postraszyć napisaniem skargi. Ponadto obsługa
    pociągu nie jest upoważniona do wystawiania madatów, tylko co najwyżej opłat
    dodatkowych.

    Jakby sokiści was wysadzili na najbliższej stacji, to wtedy można napisać
    skarge do właściwego zakładu przewozów regionalnych (chociaż w sumie to
    najlepiej do Warszawy, oni już dalej przekaża gdzie trzeba) i domagać się
    zwrotu kasy za bilety oraz odszkodowania.

    Leszek Kowalski