  • Data: 2003-02-27 14:01:51
    Temat: Re: Blokady drog
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Właśnie o to chodzi, że jak są problemy i mnie to nie dotyczy
    > bezpośrednio, to nie moje zmartwienie. I w tym problem że wielu
    > ludzi łącznie z dysydentami ma podobne podejście do sprawy i to też jest
    > powodem obecnej sytuacji.

    Powodem obecnej sytuacji jest to, że nic tak nie rozzuchwala jak
    bezkarność.
    Gdyby policja od samego początku twardo egzekwowała prawo
    z użyciem w razie potrzeby środków przymusu bezpośredniego
    nie mielibyśmy takiej anarchizacji zachowań.
    A teraz doszło do tego iż rolnicy (i nie tylko) uważają, że prawo
    do blokowania dróg też im "się należy".

    > Ja uważam, że to jest zmartwienie nas wszystkich, ponieważ o ile
    samochodem
    > nie trzeba jeździć, ostatecznie można autobusem, o tyle jeść musi zarówno
    > człowiek prosty jak i wysoko postawiony.

    Zarówno człowiek prosty i wysoko postawiony musi też się odziać
    i obuć - z tym że wcale nie jest to powodem do uprzywilejowanego
    traktowania szwaczek czy szewców. Nie widzę powodu dla którego
    rolnicy mieliby być z tej ogólnej zasady wyłączeni.

    > Piszesz jak gdyby Ci ludzie stali 24h na dobę przez 365dni w roku i
    > blokowali
    > drogi. A pracuje się naprawdę ciężko będąc rolnikiem, podobnie jak w
    > niektórych
    > zawodach gdzie pracuje się fizycznie.

    Nie tylko praca fizyczna może być ciężka, ale to już inna historia.
    Wiem że wielu ludzi zarabiających uczciwie na swoje utrzymanie
    nie mogłoby tak po prostu przerwać swojej pracy i spacerować
    po drogach.

    > Opłacają KRUS

    IMHO KRUS to po prostu jedna wielka kpina.
    Poczytaj sobie ile do tego wynalazku rocznie dopłaca pozostała
    część społeczeństwa.

    > To są zawody, w których produkcja nie ma takiej "bezwładności"
    > jak w rolnictwie. Może z dnia nadzień dostosować się do potrzeb
    > rynku, zatrudnić piekarza na trzecią zmianę i podwyższyć produkcje.
    > Roślin i zwierząt nie zmusisz do szybszego wzrostu, jest to proces
    > o dużej "bezwładności".

    Każda większa inwestycja ma swój okres bezwładności.
    Różnica jest taka, że jeśli błędnie zainwestuje normalny przedsiębiorca
    to po prostu zbankrutuje i nikogo nie obchodzi z czego będzie żyć i czy
    nie wyląduje pod mostem.
    Uważam że rolnicy to nie dzieci i tak samo powinni ponosić odpowiedzialność
    za swoje decyzje, a nie oczekiwać że państwo za nich wszystko załatwi
    i jeszcze w razie potrzeby kupi to czego nie chce wchłonąć rynek.

    > Nie dotacje tylko przekazywanie pieniędzy do "ręki" bez kontroli. Przy
    > kontroli inwestycji
    > i warunkach wykorzystania kredytu nie uważam, aby demoralizowały.

    To się tutaj różnimy :-)
    Efektem dotacji jest eskalacja kolejnych żądań co możemy właśnie
    obserwować.

    > Nie ja nie o Lepperze, to już inna historia i nie wypowiadam się na jego
    > temat. Pomijam takich ludzi jak on.

    Nie wiem czy wyjście do rolników z inną propozycją niz sypnięcie kolejnym
    groszem spotkałoby się u nich z aprobatą ;-)

    > Pozdrawiam
    Wzajemnie
    Pix