    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bioharmonizer
    Date: Mon, 21 Aug 2023 17:47:48 +0200

    On Sat, 19 Aug 2023 01:32:55 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Umowa, to zgodne oświadczenie stron, a nie kartka papieru z napisem
    > UMOWA. Oczywiście, że jak jest5 taka kartka, to trudniej dowieść, że
    > uowy nie zawarto, ale to wcale nie oznacza, ze się nie da.

    No i dlatego adwokat wniósł o unieważnie umów, w tym umowy
    kupna-sprzedaży.
    Sąd unieważnił?

    > Zawsze sprawdź, co jest w certyfikacie. Bo podzielniki wyparnikowe miały
    > certyfikat, że jak się rozbiją, nie zatrują środowiska. A używano ich
    > jako urządzeń pomiarowych.

    Nie pamietam czy znalazłem ten certyfikat, czy było to
    trudne/niemożliwe, ale nie spodziewam sie tam nic innego niż wymagane
    w normach. Izolacja elektryczna sie nie stosuje, bo zasilane z
    baterii, dopuszczalne gęstości mocy światła (laserowego) pewnie
    spełnia, jakie tam inne wymogi podane w normach - trudno powiedziec.
    No ale skoro certyfikat jednostka notyfikowana wydała, to chyba
    wszyskie spelnia. Dzialania medycznego nikt nie sprawdzał, bo nie jest
    wymagane. A norm na bioharmonizacje jeszcze nie ma :-)

    Podzielniki ciepla ... chodzi mi po glowie, ze urządzenie pomiarowe
    powinno miec stosowny certyfikat/atest. Kiedys z GUM, teraz to juz nie
    wiem. Ale wszyscy sobie zdawali sprawe, że to jest urządzenie które
    liczy bardzo pobieżnie. Czy członek spółdzielni/wspólnoty mógl sie
    procesować na tej podstawie ... być może.

    Teraz nie ma podzielników wyparkowych, są elektroniczne.
    Myslisz, ze mają atest z GUM?
    To ciągle jest takie samo niedokładne urządzenie, zliczające cos tam,
    nawet nie bardzo wiadomo co.
    A normy na podzielniki chyba nie ma, wiec bądz spokojny, ze nadal
    istotne czy zatruwają srodowisko :-)
    Plus inne wymogi na sprzęt elektroniczy, zasilany bateryjnie.

    Jako, ze ostatnio są radiowe, to i certyfitat jednostki notyfikowanej
    musi być. Że spełnia te radiowe normy. Chyba, ze sie przepisy
    zmieniły.

    > Wprowadzanie wyrobów medycznych bez spełnienia tych wszystkich
    > obowiązków rejestracyjnych jest nielegalne i zagrożone karą do 5
    > milionów złotych.

    No to widzisz - o karze Prezes URPL jakos nie wspomnial.
    Ograniczył sie do wycofania z obrotu.

    Pewnie się bał przegranej w sądzie :-)

    J.