    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bioharmonizer
    Date: Fri, 18 Aug 2023 18:44:56 +0200

    W dniu 18.08.2023 o 16:25, J.F pisze:

    > Nie chciała, a umowe ratalną podpisała. Ale pisemną umowe
    > kupna-sprzedaży tez podpisała.

    To jet jej podpis, a nie umowa.

    > No i unieważnienia tej umowy adwokat babci sie domagał ... "Pismem z
    > dnia 18 czerwca 2015 r. pełnomocnik z urzędu ustanowiony dla powódki
    > sprecyzował żądanie pozwu wnosząc o stwierdzenie nieważności, obok
    > umowy kredytowej na zakup towarów i usług z dnia 27 listopada 2013
    > r., także umowy kupna - sprzedaży ,,bioharmonizera fotonowego"." i
    > chyba nie unieważnili?

    Czym na starcie dał dowód, że umowa istniała, tylko my chcemy się z niej
    wycofać. A warunku unieważnienia są w kodeksie.

    > Mial, to byl rok 2013, to miał. Wycofany z obrotu w 2015.

    To, że z obrotu go wycofano w 2015 roku nie ma nic do rzeczy w sprawie
    legalności w 2013 roku.

    > Nie udowodnisz, bez skomplikowanych ekspertyz. A oni mają opinie, ze
    > działa. Czyja ważniejsza?

    Mogą mieć 10. MA być wpis do środków leczniczych. Tak to działa. Lek
    może usuwać raka, ale zanim nie zostanie zarejestrowany, to nim
    handlować nie można. Przy Covid to jakoś tam obchodzili, ale to osobna
    sprawa.

    > Poza tym, to jakby z innego paragrafu. Cos o rękojmii czy sprzedaży
    > konsumenckiej ...

    Piętrzysz. Babcia nie miała zamiaru kupować i już. Prezent wzięła. MA
    prawo? Postawi na lodówce i bedzie nowocześnie wyglądać.

    > Jest to jakis punkt widzenia, ale trzeba by udowodnic, ze nie mial
    > deklarowanych własnosci.

    Nie trzeba. Ważne tu przekonanie seniorki, a nie to, czy urządzenie
    merytorycznie coś tam robiło. Bo to nie badający to urządzenie mieli
    zamiar je kupić, a seniorka.

    > Hm, przetestować na seniorce, rodzinie znajomych ... nikomu na nic
    > nie pomoglo prosze naprawic, wymienic lub oddac pieniadze. Troche
    > chyba słaby dowód jak, na sąd ? :-)

    :-) Złe podejście.

    > A sprzedawca chetnie wymieni na nowy, wolny od wad, i znów
    > testowanie ..

    Ja tego nie mam zamiaru kupować i tyle. Nie było żadnej uowy kupna,
    tylko sfałszowane dokumenty o tym świadczące.

    > Co prawda, skoro rozprawa w toku, a przeciągnęła sie do 2018r, to
    > sie chyba mozna podeprzec decyzją URPL. Czy nie mozna na tej
    > podstawie, skoro tego w pozwie nie umieszczono?

    JA bym tu w ogóle nie szedł do sądu cywilnego, bo z automatu dajesz
    argument, że jakaś tam umowa była.

    > Moja mama kupic chciała, ale za 200 zl, nie za 4000.

    Jak chcesz to udowodnić?

    --
    (~) Robert Tomasik