    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bilet miesięczny bez wpisanego numerka - ważny?
    Date: Tue, 3 Feb 2004 23:20:53 +0100
    <bvo1tu$jc8$1@nemesis.news.tpi.pl> <4...@n...vogel.pl>
    <bvom0h$99c$1@inews.gazeta.pl> <bvoo5o$f6r$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <bvor7r$4lb$1@news.onet.pl> <bvorv6$8lb$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <bvosc6$is8$1@news.onet.pl> <bvot27$1m0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <bvotad$i1p$1@news.onet.pl> <bvoub2$fb3$1@topaz.icpnet.pl>
    <bvov7h$s70$1@nemesis.news.tpi.pl> <bvp0bn$hla$1@topaz.icpnet.pl>
    <bvp2n6$jvv$1@news.onet.pl> <bvp3o7$fbf$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <bvp4i5$d3s$1@inews.gazeta.pl> <bvp59j$n7f$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <bvp659$jo0$1@inews.gazeta.pl>

    > Napisz np. co może zrobić kontroler w przypadku, gdy ktoś na siłę chce
    > wysiąść z autobusu. Jakie ma możliwości zatrzymania takiego delikwenta w
    > autobusie.

    Jest szereg metod. Najprostsza to odcięcie obsługi danych drzwi (w
    tramwajach niestety niewykonalne).

    > A jak to jest z podwożeniem takiego gościa na posterunek całym autobusemi
    > innymi pasażerami.

    Moim zdaniem nie powinno się tego robić, choc przepisy dopuszczaja.
    Najlepiej wezwac radiowoz na pętlę albo jesli juz koniecznie trzeba zmienic
    trasę to po opuszczeniu go przez pozostałych pasażerów na przystanku
    koncowym.
    Z drugiej strony jednak wiem ze nieraz agresywne zachowanie pasazera
    powoduje koniecznosc _natychmiastowego_ dojazdu na komendę.

    > Tylko, że ja chciałem jechać tylko dwa przystanki i właśnie tu chcę
    wysiąść,
    > a kontroler do mnie, że nigdzie nie wysiądę. No i co teraz.

    No i nic teraz. Myślę, że jakbyś dał kontrolerowi dokument celem spisania
    wezwania i ładnie poprosił to nie miałby nic przeciwko temu zeby wysiąść,
    choc takie pojscie pasazerowi na rękę jest nie do konca zgodne z przepisami,
    gdyz wszelkie czynnosci związane z kontrolą powinny odbywać sie wewnatrz
    pojazdu (tylko tam kontroler jest kontrolerem).

    > Nie mój drogi nie splonkowałeś i tylko nazwałeś osoby piszące na grupę
    > hołotą.

    Dalece nie wszystkie.
    btw. A jak Ty byś określił indywiduum podpisujące się jako "mithos" czy też
    "gaucho"?

    > Po za tym ja naprawdę chciałbm wiedzieć jaki paragraf daje ci podstawy do
    > wpisania numeru biletu na znaczku, bo paragrafu o numerze "sraki" nie
    > znalazłem.

    A jaki paragraf mi tego zabrania?

    > Moim zdaniem nie masz do tego prawa.

    Trudno.