    From: "Chessio" <C...@g...TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bileciki do kontroli - pytanie ?
    Date: Sat, 18 Jun 2005 08:16:42 +0200

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d90cq2$1gn$1@news.onet.pl...

    > Tu może mieć zastosowanie art. 101 kodeksu postępowania cywilnego
    > "Zwrot kosztów należy się pozwanemu pomimo uwzględnienia powództwa,
    > jeżeli
    > nie dał powodu do wytoczenia sprawy i uznał przy pierwszej czynności
    > procesowej żądanie pozwu"

    Brzmi rozsadnie. Dzieki.

    > Jeżeli wysyła się komuś wezwanie do zapłaty, a ten nie płaci, to
    > nawet jeśli
    > uwzględniłby od razu powództwo, to należy uznać, że dał powód do
    > wytoczenia
    > sprawy.

    No i teraz : czy wyslanie wezwania jest skutecznie wyslane pod adres
    ktory nie jest moim adresem zamieszkania (bo z tego co wiem ten adres
    jest najwazniejszy w przypadku prawa) tylko pod adres zameldowania , a
    nie kilkuletniego czasowego zameldowania (nie z mojej winy)

    > Wydaje mi się, że wynika to z czegoś innego. Zazwyczaj wezwanie do
    > zapłaty
    > "wzywa do zapłaty" w ciągu trzech miesięcy. Zwykle przedawnienie
    > liczy się
    > od dnia, w którym mija termin na spełnienie świadczenia, i stąd te
    > 15
    > miesięcy.

    Dzieki za wyjasnienie. Czyli w momencie gdy nie zostalem wezwany do
    zaplaty (ani pod staly, ani czasowy adres) przedawnienie wynosi rok od
    zdarzenia bez 3 mies. na wezwanie (ktory przedawnienie mialo by
    wstrzymac ?) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Chessio