eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBezprawne przekazanie danych osobowych - wpis do BIKu - moę zażądać odszkodowania? (długie) › Re: Bezprawne przekazanie danych osobowych - wpis do BIKu - moę zażądać odszkodowania? (długie)
    From: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bezprawne przekazanie danych osobowych - wpis do BIKu - moę zażądać
    odszkodowania? (długie)
    Date: Sun, 28 Mar 2004 21:21:23 +0200

    news:c46tif$m75$3@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk> napisał w
    > wiadomości news:c45up1$fia$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tu masz rację. Ale musisz oddzielić sprawę karną od cywilnej. Z punktu

    a niby dlaczego "MUSI ODDZIELIC"? przeczytaj art. 62 i 65 kpk - nie tylko
    nie musi, ale moze prowadzic lacznie.

    > widzenia prawa cywilnego oczywiście należy Ci się odszkodowanie. Na pewno
    > w wysokości udokumentowanej szkody i ewentualnie coś jeszcze na pokrycie
    > strat moralnych. Tu nie ma żadnej wątpliwości.
    >
    > Schody zaczynają się przy sprawie karnej. Tutaj musisz dowieść czyjejś
    > winy. I To musi być konkretna osoba. A może to sprawić kłopoty, bo
    > procedury w bankach są rozmyte i okaże się, ze wszyscy zrobili zgodnie z
    > procedurą, a i tak się sp.... . Banki chronią swoich pracowników w takich
    > wypadkach i udowodnienie czegoś takiego jest strasznie ciężkie.

    Wine udowadnia sad, a nie pokrzywdzony. ten ostatni sklada wnioski dowodowe.
    Procedury w bankach wcale nie sa "rozmyte", zwlaszcza za przekazywanie
    danych do BIK odpowiada zazwyczaj scisle okreslona osoba (osoby). Ciekawe
    jak "banki beda bronic pracownikow" przed prokuratorem? Prezes banku odmowi
    zeznan?? Nie bedzie chcial udostepnic dokumentow???

    --
    pozdrawiam:-) Marek