eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBezprawne przekazanie danych osobowych - wpis do BIKu - moę zażądać odszkodowania? (długie) › Re: Bezprawne przekazanie danych osobowych - wpis do BIKu - moę zażądać odszkodowania? (długie)
  • Data: 2004-03-31 09:16:52
    Temat: Re: Bezprawne przekazanie danych osobowych - wpis do BIKu - moę zażądać odszkodowania? (długie)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk> napisał w
    wiadomości news:c4dqmf$lk5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > To może być osoba, która źle zaksięgowała moje raty, lub osoba która
    wysłała
    > mój wpis do BIKu pomimo, iż sytuacja była wyjaśniona?
    > No bo ktoś z banku tutaj zawinił - wszystko było oficjalne - pisma do
    domu,
    > sytuacja z moim starym kontem.

    To się rozmyje. Normalnym następstwem błędnego zaksięgowania nie jest
    wysłanie informacji do BIK i księgującemu nie da się przedstawić zarzutu,
    tym bardziej że umyślności również dowieść moim zdaniem nie sposób. Z
    drugiej strony wysyłający informację będzie się bronił, że wpłat brakowało
    według jego wiedzy i nie jego wina, że brakowało nie z Twojej winy.

    > Tzn, że przyczyną było zaksięgowanie na złe konto?

    Nie. Że normalnym następstwem zaksięgowania na złe konto jest wysłanie
    informacji do BIK. Aha, i w takim razie musisz dowieść (no nie ty, tylko
    prokurator jakby co), że ta osoba celowo to źle zaksięgowała, a nie przez
    pomyłkę. W praktyce moim zdaniem nie rokuje to nadziei na sukces, choć
    jeśli masz ochotę, to możesz stosowne zawiadomienie złożyć i zobaczysz,
    jaki będzie wynik.

    Całe zamieszanie jest wynikiem błędnego moim zdaniem zapisu w ustawie
    upoważniającego banki do wysyłania do BIK informacji o długach jeszcze
    przed uzyskaniem tytułu wykonawczego. W wypadku banku tytuł wykonawczy, to
    kilka dni, ale stanowi to jakąś tam barierę, bo jednak wystawiając BTE
    ktoś tam się nad tym zastanawia i powinien to sprawdzić. Ba, wystawienie
    BTE na nieistniejące zobowiązanie, to zaczyna pachnąć już procesem karnym,
    bo jest to poświadczenie nieprawdy w dokumencie przez wystawiającego. A
    tak, to wysyłają niemal automatycznie różne informacje nie do końca
    zweryfikowane. Skutek jest taki, że dane BIK są mało wiarygodne. W tym
    gąszczu błędów, to dziwię się, że jeszcze ktoś chce z tego korzystać.