eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBezprawne przekazanie danych osobowych - wpis do BIKu - moę zażądać odszkodowania? (długie) › Re: Bezprawne przekazanie danych osobowych - wpis do BIKu - moę zażądać odszkodowania? (długie)
  • Data: 2004-03-28 19:16:45
    Temat: Re: Bezprawne przekazanie danych osobowych - wpis do BIKu - moę zażądać odszkodowania? (długie)
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:c44trv$193$4@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Orzeczenie sądu czytałem. No ale ja bym się tak bardzo z tym nie
    > rozpędzał. Co innego przekazanie danych firmie windykacyjnej, a co innego
    > BIK, który działa na podstawie ustawy i jest uprawniony do administrowania
    > danymi i ich otrzymania. Co więcej, banki dmuchając na zimne w umowie
    > zawierają klauzulę, że klient na przekazanie tych danych wyraża zgodę.

    Nawet z ta klauzula, przekazanie danych tylko wtedy jest zgodne z prawem ,
    gdy istnieje podstawa merytoryczna przekzania danych. BIK gromadzi dane o
    dluznikach, a nie o wszystkich klientach bankow. Jesli nie bylo dlugu, bank
    nie mial prawa przekazac BIK danych osoby, ktora nie byla dluznikiem.

    --
    pozdrawiam:-) Marek