eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Bezprawna przedpłata?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2007-08-25 06:04:04
    Temat: Bezprawna przedpłata?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    Witam,

    na apa pojawił się odsyłacz:

    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=31


    Czytam i jestem przerażony. To jakiś koszmar jest....

    ,,Zgodnie z polskimi przepisami, sklep nie ma prawa żądać zapłaty przed
    otrzymaniem produktu czy wykonaniem usługi. ''

    Ja zawsze płacę przedpłatą i uważam płatność za pobraniem za Wyjątkowy
    Debilizm, do tego jest ona zawsze spooooooooooro droższa. Jeżeli faktycznie
    taki przepis w polskim prawie jest, to cieszę się, że sklepy go nie
    przestrzegają .

    ,,absolutnie nie należy godzić się na takie, niekorzystne, warunki zakupu.''

    Niekorzystne dla kogo? Dla Poczty Polskiej? Bo dla klienta to one
    niekorzystne nie są.

    Czy faktycznie jest jakiś przepis zakazujący płatności przedpłatą? Ja od lat
    z tego korzystam i faktycznie czasami spotykam się z brakiem takiej
    możliwości, co mnie albo zniechęca do zakupu albo wywołuje złość, jeśli
    towaru nie mogę kupić gdzie indziej...

    --
    Wrak Tristana
    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować,
    napisz tu: o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl
    a...@e...com.pl w...@l...pl


  • 2. Data: 2007-08-25 06:56:34
    Temat: Re: Bezprawna przedpłata?
    Od: Piotr <p...@R...com>

    Wrak Tristana pisze:
    > ,,Zgodnie z polskimi przepisami, sklep nie ma prawa żądać zapłaty przed

    > Czy faktycznie jest jakiś przepis zakazujący płatności przedpłatą? Ja od lat

    A gdzie masz napisane że jest zakaz płatności przedpłatą????

    P.


  • 3. Data: 2007-08-25 09:18:00
    Temat: Re: Bezprawna przedpłata?
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:faogom$bmt$4@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > na apa pojawił się odsyłacz:
    >
    >> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=31
    >
    >
    > Czytam i jestem przerażony. To jakiś koszmar jest....
    >
    > ,,Zgodnie z polskimi przepisami, sklep nie ma prawa żądać zapłaty przed
    > otrzymaniem produktu czy wykonaniem usługi. ''
    >
    > Ja zawsze płacę przedpłatą i uważam płatność za pobraniem za Wyjątkowy
    > Debilizm, do tego jest ona zawsze spooooooooooro droższa. Jeżeli
    > faktycznie
    > taki przepis w polskim prawie jest, to cieszę się, że sklepy go nie
    > przestrzegają .
    >
    > ,,absolutnie nie należy godzić się na takie, niekorzystne, warunki
    > zakupu.''
    >
    > Niekorzystne dla kogo? Dla Poczty Polskiej? Bo dla klienta to one
    > niekorzystne nie są.
    >
    > Czy faktycznie jest jakiś przepis zakazujący płatności przedpłatą? Ja od
    > lat
    > z tego korzystam i faktycznie czasami spotykam się z brakiem takiej
    > możliwości, co mnie albo zniechęca do zakupu albo wywołuje złość, jeśli
    > towaru nie mogę kupić gdzie indziej...
    >
    > --
    > Wrak Tristana
    > Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować,
    > napisz tu: o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl
    > a...@e...com.pl w...@l...pl


    witam!

    jest taki sobie przepis art.11 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
    (...), który stanowi, że umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku
    zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia; dotyczy to
    całej jak i części ceny lub wynagrodzenia;
    praktyka jest inna, ale zawsze zależy od twej zgody, co oznacza że jest
    zgodna z powyższym przepisem - to konsument ma prawo wyboru, czy zapłaci
    przed otrzymaniem świadczenia czy po; jeżeli takiego wyboru nie ma, to ma
    zastosowanie powyższy przepis, a zatem wcześniej nie może zapłacić;
    oczywiście sprzedawcy internetowi kuszą konsumentów, by płaci przelewem,
    kartą, itp. przed wykonaniem przez nich świadczenia, bo jest tańsza
    przesyłk, czy nawet darmowa - konsument na to się godzi, bo każdy chce
    zapłacić jak najtaniej

    pzdr
    k



  • 4. Data: 2007-08-25 11:12:22
    Temat: Re: Bezprawna przedpłata?
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 25 Aug 2007 08:04:04 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > ,,Zgodnie z polskimi przepisami, sklep nie ma prawa żądać zapłaty przed
    > otrzymaniem produktu czy wykonaniem usługi. ''/.../
    > Czy faktycznie jest jakiś przepis zakazujący płatności przedpłatą?
    A dlaczego uważasz, że powyższy cytat sugeruje _zakaz_ przedpłat,
    a nie _zakaz_żądania_ przedpłat?

    --
    pozdro
    poreba


  • 5. Data: 2007-08-25 11:31:18
    Temat: Re: Bezprawna przedpłata?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:faogom$bmt$4@news.onet.pl...

    >> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=31
    > Czytam i jestem przerażony. To jakiś koszmar jest....

    To nie jest żaden koszmar. oznacza to, ze sklep internetowy oraz sprzedawca
    na Allegro będący profesjonalistą nie ma prawa uzależnić sprzedaży towaru
    od przedpłaty. Nie pozbawia Cię to prawa do wcześniejszej zapłaty, ale
    musisz mieć w tym wypadku wybór.


  • 6. Data: 2007-08-28 14:04:47
    Temat: Re: Bezprawna przedpłata?
    Od: "Rajmund Wrotek" <r...@i...pl>


    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:faos5f$58d$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > news:faogom$bmt$4@news.onet.pl...
    >> Witam,
    >>
    >> na apa pojawił się odsyłacz:
    >>
    >>> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=31
    >>
    >>
    >> Czytam i jestem przerażony. To jakiś koszmar jest....
    >>
    >> ,,Zgodnie z polskimi przepisami, sklep nie ma prawa żądać zapłaty przed
    >> otrzymaniem produktu czy wykonaniem usługi. ''
    >>
    >> Ja zawsze płacę przedpłatą i uważam płatność za pobraniem za Wyjątkowy
    >> Debilizm, do tego jest ona zawsze spooooooooooro droższa. Jeżeli
    >> faktycznie
    >> taki przepis w polskim prawie jest, to cieszę się, że sklepy go nie
    >> przestrzegają .
    >>
    >> ,,absolutnie nie należy godzić się na takie, niekorzystne, warunki
    >> zakupu.''
    >>
    >> Niekorzystne dla kogo? Dla Poczty Polskiej? Bo dla klienta to one
    >> niekorzystne nie są.
    >>
    >> Czy faktycznie jest jakiś przepis zakazujący płatności przedpłatą? Ja od
    >> lat
    >> z tego korzystam i faktycznie czasami spotykam się z brakiem takiej
    >> możliwości, co mnie albo zniechęca do zakupu albo wywołuje złość, jeśli
    >> towaru nie mogę kupić gdzie indziej...
    >>
    >> --
    >> Wrak Tristana
    >> Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować,
    >> napisz tu: o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl
    >> a...@e...com.pl w...@l...pl
    >
    >
    > witam!
    >
    > jest taki sobie przepis art.11 ustawy o ochronie niektórych praw
    > konsumentów (...), który stanowi, że umowa nie może nakładać na konsumenta
    > obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia;
    > dotyczy to całej jak i części ceny lub wynagrodzenia;
    > praktyka jest inna, ale zawsze zależy od twej zgody, co oznacza że jest
    > zgodna z powyższym przepisem - to konsument ma prawo wyboru, czy zapłaci
    > przed otrzymaniem świadczenia czy po; jeżeli takiego wyboru nie ma, to ma
    > zastosowanie powyższy przepis, a zatem wcześniej nie może zapłacić;
    > oczywiście sprzedawcy internetowi kuszą konsumentów, by płaci przelewem,
    > kartą, itp. przed wykonaniem przez nich świadczenia, bo jest tańsza
    > przesyłk, czy nawet darmowa - konsument na to się godzi, bo każdy chce
    > zapłacić jak najtaniej
    >
    > pzdr
    > k
    >

    Sorry, ale u mnie ten art. brzmi nieco inaczej

    Art. 11. 1. Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub
    wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia.

    2. Umowa powinna określać miejsce i sposób składania reklamacji, nie
    powodujące nadmiernych trudności lub kosztów po stronie konsumenta.

    brak jest w art. 1 ust. 1 zdania drugiego - "dotyczy to całej jak i części
    ceny lub wynagrodzenia"

    Czyli jak to jest?


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1