    From: "Rajmund Wrotek" <r...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bezprawna przedpłata?
    Date: Tue, 28 Aug 2007 16:04:47 +0200

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:faos5f$58d$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > witam!
    >
    > jest taki sobie przepis art.11 ustawy o ochronie niektórych praw
    > konsumentów (...), który stanowi, że umowa nie może nakładać na konsumenta
    > obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia;
    > dotyczy to całej jak i części ceny lub wynagrodzenia;
    > praktyka jest inna, ale zawsze zależy od twej zgody, co oznacza że jest
    > zgodna z powyższym przepisem - to konsument ma prawo wyboru, czy zapłaci
    > przed otrzymaniem świadczenia czy po; jeżeli takiego wyboru nie ma, to ma
> [...]

    Sorry, ale u mnie ten art. brzmi nieco inaczej

    Art. 11. 1. Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub
    wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia.

    2. Umowa powinna określać miejsce i sposób składania reklamacji, nie
    powodujące nadmiernych trudności lub kosztów po stronie konsumenta.

    brak jest w art. 1 ust. 1 zdania drugiego - "dotyczy to całej jak i części
    ceny lub wynagrodzenia"

    Czyli jak to jest?