  • 51. Data: 2012-09-27 15:23:01
    Temat: Re: Bezprawie polskie
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:63717383-4bb5-4c98-b01f-28bb7c1cffb0@googlegrou
    ps.com...
    OC na samochód a nie na kierowcę wynika z jednej rzeczy: samochody są zazwyczaj
    mocniej używane niż kierowcy, tj. jak jest samochód to jest on zazwyczaj
    regularnie używany, a kierowcy często bywają w 'stanie spoczynku' przez długie
    lata. W ten sposób każdy kierowca w samochodzie jest objęty ubezpieczeniem
    (oczywiście pomijając skrajne przypadki gdzie OC nie działa). Wynika to z też z
    tego że o wiele więcej samochodów jest kierowane przez kilku kierowców niż jeden
    kierowca kieruje kilkoma samochodami.

    Powiązanie stawki z objętością skokową jest zaś nieco przestarzałe i w
    dzisiejszych czasach tak naprawdę rzadko używane. Zazwyczaj przy zakupie
    ubezpieczenia musisz podać sporo więcej informacji, a na ich podstawie, i na
    podstawie statystyk, ubezpieczyciel wylicza stawkę.

    AdamK
    --------------------
    Samochodem mojej żony tylko ja jeżdżę, a jak nie jeżdżę tym samochodem, to
    jeżdżę innymi, a ten stoi...

    boukun

  • 52. Data: 2012-09-28 12:12:10
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2012 12:04:28 +0200, SQLwiel napisał(a):

    > Wybacz, ale nadal będę to nazywał bezprawiem.

    Wybaczam. Mozesz zwac to jak ci sie zywnie podoba. Co i tak nie zmienia
    faktu ze takie jest prawo obowiazujace w tym kraju, i jak CI sie nie podoba
    to zmien albo prawo albo kraj.
    Poki tego nei zrobisz, to twoim obowiazkiem jest tego prawa przestrzegac

  • 53. Data: 2012-09-28 12:13:09
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2012 13:20:35 +0200, boukun napisał(a):

    > Czyli bandyckie "prawo", łamiące prawa człowieka...

    Jakie prawa czlowieka zostaja zlamane przy obowiazkowym OC?

  • 54. Data: 2012-09-28 12:33:06
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-28 12:12, Mark pisze:

> [...]
    > to zmien albo prawo albo kraj.
    > Poki tego nei zrobisz, to twoim obowiazkiem jest tego prawa przestrzegac

    Nie jest.
    Istnieje instytucja obywatelskiego sprzeciwu.
    Tfurcom "prawa" też należałoby przypomnieć pewne wydarzenia historyczne
    z tym związane.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 55. Data: 2012-09-28 13:17:33
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to zmien albo prawo albo kraj.
    > Poki tego nei zrobisz, to twoim obowiazkiem jest tego prawa przestrzegac

    Czyli bezprawie i bandyctwo parlamentarne...

    Z takim bandyctwem należy walczyć...

    boukun

  • 56. Data: 2012-09-28 13:20:16
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    > Jakie prawa czlowieka zostaja zlamane przy obowiazkowym OC?

    Przy tej formie obowiązku jest łamane prawo poszanowania własności i kilka
    innych by się też znalazło...

    boukun

  • 57. Data: 2012-09-30 04:04:02
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    >(Chyba nie każesz mi płacić ubezpieczenia za złodzieja, który jeździ moim
    >skradzionym autem? - A jakim prawem?).

    Odpowiedzialności za swoją rzecz. Całe OC na tym stoi. Nie chodzi o OC dla
    Ciebie jako kierowcy tego samochodu.

  • 58. Data: 2012-09-30 04:16:07
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl>

    > Przeciez jest dobrowolne. Sam decydujesz czy chcesz miec samochod czy nie

    Czyli dobrowolne jest posiadanie a nie ubezpieczenie.

    > Albo chcesz miec samochod, ze wszystkimi tego konsekwencjami, albo
    > jezdzisz
    > komunikacja publiczna. Posiadanie samochodu nie jest obowiazkowe

    No i właśnie o to chodzi, że obowiązkowe "ubezpieczanie samochodu" na
    wypadek szkód komunikacyjnych nie ma specjalnego uzasadnienia bo te szkody
    zwykle są udziałem człowieka, który co najwyżej powinien ubezpieczać się.

  • 59. Data: 2012-09-30 04:19:45
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl>

> [...]
    > podoba
    > to zmien albo prawo albo kraj.
    > Poki tego nei zrobisz, to twoim obowiazkiem jest tego prawa przestrzegac

    Masło maślane. Prawem człowieka jest obywatelskie nieposłuszeństwo a nie
    przestrzeganie prawa narzucającego przestrzeganie prawa.

  • 60. Data: 2012-09-30 04:20:34
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "boukun" <b...@n...pl>

    > Czyli bezprawie i bandyctwo parlamentarne...
    >
    > Z takim bandyctwem należy walczyć...

    Rozumiem, że walczysz na niusach