  • 51. Data: 2024-04-06 17:01:37
    Temat: Re: [NTG] Będzie czas tuż po wyborach, żeby poinformować państwa o decyzjach...
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 06.04.2024 o 02:46, Kviat pisze:

    > Słuszna uwaga.
    > Dzieciaka łatwiej wytresować żeby bezmyślnie wykonywał rozkazy.
    > Bo, jak słusznie zauważył specjalista od cyberbezpieczeństwa (i od
    > wojskowości), ma nie myśleć, tylko wykonywać rozkazy.
    > Nie może być tak, żeby zauważył, że jest mięsem armatnim na szachownicy
    > światłych umysłów strategów od posyłania mięsa armatniego w celu
    > realizacji wyższych i strategicznych celów.
    > Jak ma strzelać do rowerzysty, to ma strzelać, a nie tracić czas na
    > myślenie.

    Mój kolega kiedyś opowiadał, że jak był w wojsku to jego koledze granat
    w ręku wybuchł.

    --
    animka

  • 52. Data: 2024-04-06 18:13:41
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-06 o 16:38, Shrek pisze:
    > Ale po co wykrywać turbany to nie wiem.

    Żeby odróżnić szyitów od sunnitów i trafić we właściwego?
    Paczaj jedni mają białe czapeczki a drudzy czarne:)

  • 53. Data: 2024-04-06 18:47:13
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Akurat opogramowanie do wykrywania turbanów to żadna trudność
    > techniczna. Ale po co wykrywać turbany to nie wiem.

    To było w dyskusji dlaczego dobre NATO/USA nie powtórzy "sukcesów
    inaczej" armii czerwonej i imperium brytoli w Afganistanie.
    Wojska USA były w Afganistanie dłużej (20 lat) ale ich rzad Afganistanu
    padł jeszcze zanim się (całkiem) wycofali. AFAIR rząd ruskich trwał
    trzy lata (w części Afganistanu) nawet po wycofaniu się sowietów/ruskich.
    <ironia> Zainstalowanie rządu którego sami Afgańczycy nie chcieli bronić
    to dla mnie kolejny historyczny sukces USA. </ironia> A mówiąc
    cyniczniej: IMHO Przypomnienie że niekoniecznie dobre USA zawsze przyjdzie
    i obroni (jakby się nie spierdoliło) na _długą_ metę opłaci się USA.
    To co się działo w Afganistanie jak się USA wycofywało dla mnie wręcz
    wyglądało na podejście "Nie musimy walczyć bo USA się przestanie
    wycofywać". Przeliczyli się pokazowo bo nie przestało dla takich
    za mało bojowych.

    Zaś wracając do tematu wątku: dla mnie sprawa sprowadza się do tego jak
    mieć armię która będzie w stanie "dać poważny odpór WIĘKSZYM sąsiadom"
    bez zarżnięcia gospodarki w góra parędziesiąt lat. Armia z poboru jest
    mniej sprawna od armii zawodowej ale (jak się nie spierdoli) daje lepszy
    start do wyścigu zwiększania możliwości bojowych przed wojną.

    --
    A. Filip

  • 54. Data: 2024-04-06 20:35:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 18:13, alojzy nieborak pisze:

    > Żeby odróżnić szyitów od sunnitów i trafić we właściwego?
    > Paczaj jedni mają białe czapeczki a drudzy czarne:)

    To jakbym szedł na akcję to bym zdjął.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 55. Data: 2024-04-06 20:49:40
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > o tego pańszczyzna na poligonach i to nie ostatnie słowo.

    Akurat tego nie powinieneś się obawiać zakładając że dobro Polski leży
    Ci na sercu.

    Powinieneś się bać UNIJNEJ DROŻYZNY KLIMATYCZNEJ

  • 56. Data: 2024-04-06 20:52:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.04.2024 o 12:01, A. Filip pisze:

    > A kto ma być królem? Ja czy ty?

    My jesteśmy niepotrzebni, król wystarczy :-)

  • 57. Data: 2024-04-06 20:54:52
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 04.04.2024 o 14:03, Jacek pisze:
    > on jest kryptoantysemitą a to prawie to samo ?

    Okazało się że największym antysemitą jest Izraelski ambasador w Polsce.

    A Braun to mały pikuś w porównaniu z tym co wyprawia Izraelski rząd

    Ale to zawsze wiadomo po czasie. I znowu miałem rację jako antysemita. ;-)

    Tak jestem antysemitą jeśli wojsko żydowskie morduje cywilów a ŻYDEK w
    Polsce porównuje to do napisów na murach.

  • 58. Data: 2024-04-07 17:29:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 15:48, Shrek pisze:

    > Zawsze jak się zatrzymuje to sobie dolek kopie?
    Tak wymagają regulaminy. Minimum do pozycji leżącej, jak to ma być
    krótki postój. Z tym, że możesz jakieś ukrycie wykorzystać. Stad
    popularność bazowania w rowach, lejach itp. Rowy mają tę wadę, ze są na
    mapach, więc łatwiej w nie trafić.

    Wszelkie obiekty mające znaczenie lokalizuje się zawsze z dala od
    charakterystycznych obiektów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 59. Data: 2024-04-07 18:21:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak wymagają regulaminy. Minimum do pozycji leżącej, jak to ma być
    > krótki postój.

    To jak oni jedzą i srają?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2024-04-07 18:22:37
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    > na mapach, więc łatwiej w nie trafić.
    >
    > Wszelkie obiekty mające znaczenie lokalizuje się zawsze z dala od

    Jak rozumiem chodzi zasadniczo o (znaczące) zabezpieczenie przed
    zabójczo skutecznym ostrzałem artyleryjskim amunicją odłamkową
    (przeciwpiechotną).

    Zawsze lepiej mówić (krótko) dlaczego bo wojna się zmienia.
    IDF z Hamasem walczący musi przykładać równą wagę do kopania dołków?

    --
    A. Filip