  • 71. Data: 2024-04-09 08:47:14
    Temat: Re: Będzie czas tuż po wyborach, żeby poinformować państwa o decyzjach...
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Rzecz w tym, że my widzimy filmiki, które chcą nam Ukraińcy
    > pokazać. Prawda jest taka, że nigdy nie uczestniczyłem w konflikcie, w
    > którym tyle DRONów latało. Moja kariera "bojowa" skończyła się w
    > zasadzie na Bałkanach, a potem jeszcze byłem miesiąc w Iraku, ale bez
    > kontaktu z przeciwnikiem. Resztę znam z opowiadań kolegów, a tu już
    > może być błąd przekazu i tzw. "opowieści partyzanckie".
    >
    > To, że nie widać innych żołnierzy niekoniecznie musi być wynikiem
    > tego, że ich nie ma. Mogą się dobrze ukrywać.

    Jak Ukraińcy eliminują tych co się słabo ukrywają to efekty muszą być.
    Porządny wróg jest zabójczo skutecznym nauczycielem.

    Na wojnę na Ukrainie można patrzeć z duchu "Co cię nie zabije to cię
    wzmocni". Ruska armia z Ukrainą się "babrze" ale zdobywa praktyczne
    doświadczenie które ryzyko powtórzenia tego z "małymi krajami"
    redukuje znacznie.

    --
    A. Filip

  • 72. Data: 2024-04-09 13:07:48
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > To, że nie widać innych żołnierzy niekoniecznie musi być wynikiem tego,
    > że ich nie ma. Mogą się dobrze ukrywać.

    Mają anty-drony/małe rakiety przeciw dronom które ruscy wprowadzili
    ze 3-6 miesięcy temu.

  • 73. Data: 2024-04-09 13:58:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    alojzy nieborak <g...@g...com> pisze:

    > Mają anty-drony/małe rakiety przeciw dronom które ruscy wprowadzili
    > ze 3-6 miesięcy temu.

    A nie że nie wystawiają się (już) więcej niż jeden na raz
    _bez potrzeby_ ? Dla mnie to jest najbardziej narzucające
    się wyjaśnienie.

    --
    A. Filip

  • 74. Data: 2024-04-09 14:25:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.04.2024 11:48, Olin wrote:
    > No właśnie ofiarnie pracują na tyłach, bo ktoś musi produkować broń,
    > mundury i racje żywnościowe.

    Nie kojarzę żeby na Ukrainie zagonili emerytów, urzędników...ludzi
    którzy wcześniej się tym nie zajmowali, żeby po normalnej pracy np. 2-3h
    robili jeszcze "dla Ojczyzny".

    To że pracują jak pracowali i płacą podatki jak płacili, to nic nie
    zmienia, bo z tej perspektywy rozmiar "poświęcenia" się nie zmienił. Z
    perspektywy tych co pojechali na front, wymiar zmienił się drastycznie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 75. Data: 2024-04-09 14:29:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.04.2024 11:40, io wrote:

    > Nie lepiej tylko król? ?

    Wyśmiewasz ale nie wydaje się żebyś starał zrozumieć ideę.

    Jeżeli ktoś chce "praw" dla siebie, to dla równowagi wymaga to też
    wzięcia "obowiązków".

    Spidermana nie oglądałeś? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 76. Data: 2024-04-09 14:53:35
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    https://deepstatemap.live/en#8/47.214/35.788

  • 77. Data: 2024-04-09 16:12:41
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie kojarzę żeby na Ukrainie zagonili emerytów, urzędników...ludzi
    > którzy wcześniej się tym nie zajmowali, żeby po normalnej pracy np. 2-3h
    > robili jeszcze "dla Ojczyzny".

    Bo to nie jest takie proste.
    Przestawienie gospodarki na tryb wojenny wydaje się oczywiste, ale jest
    wielka różnica między państwem napadającym, a napadniętym.
    Mimo wszystko jakoś sobie radzą.

    https://pie.net.pl/wp-content/uploads/2023/08/Gospod
    arka-wojenna.Ukraina-po-roku-od-rosyjskiej-inwazji.p
    df

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 78. Data: 2024-04-09 21:55:05
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Wyśmiewasz ale nie wydaje się żebyś starał zrozumieć ideę.
    >
    > Jeżeli ktoś chce "praw" dla siebie, to dla równowagi wymaga to też
    > wzięcia "obowiązków".

    No więc niech się król poświęca a innym da spokój. I Ty też mógłbyś.

    > Spidermana nie oglądałeś? ;-)

    A co tam jest?

  • 79. Data: 2024-04-21 21:48:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2024 o 18:25, Shrek pisze:
    > Chciałem to wytknąć Robertowi że obecnie nie używa się już "trzewików
    > desantowca", ale po zastanowieniu się ci z poboru pewnie takie właśnie
    > dostaną. Jak udowadniał Robert, stalowe hełmy są tak samo dobre jak
    > kewlary to pewnie i glany z opinaczami są równie dobre jak pedalskie
    > goretexy:P

    Trzewiki desantowca (te z opinaczami z dwoma paskami) wywaliłem przy
    sprzątaniu garażu tak z rok, dwa lata temu. Miałem na półce. Dwa lata
    temu (https://tiny.pl/d9k7q) jeszcze w nich defilowała kompania
    reprezentacyjna. Teraz mam inne, bo w tym czasem chodzę i po prostu
    tamte się zużyły.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 80. Data: 2024-04-21 21:59:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Trzewiki desantowca (te z opinaczami z dwoma paskami) wywaliłem przy
    > sprzątaniu garażu tak z rok, dwa lata temu. Miałem na półce. Dwa lata
> [...]

    Trzeba przyznać że rzeczywiście błyszczą się jak psu jajca. Dobre
    wyszkolenie widać. Kacapy jakby tak dobrze wyszkolonych żołnierzy mieli
    naprzeciw siebie w bachmucie to by stamtąd spierdalali gdzie pieprz rośnie.

    > Teraz mam inne, bo w tym czasem chodzę i po prostu
    > tamte się zużyły.

    Ze cztery pary zajeździłem. Tak szczerze mówiąc jakbym to dostał na
    wojne to nie miałbym wątpliwości że armia ocenia moje życie na froncie w
    godzinach a nie dniach i nie warto mi nawet dobrych butów dawać:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!