  • 61. Data: 2024-04-07 20:44:45
    Temat: Re: Będzie czas tuż po wyborach, żeby poinformować państwa o decyzjach...
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 18:22, A. Filip pisze:
    > Jak rozumiem chodzi zasadniczo o (znaczące) zabezpieczenie przed
    > zabójczo skutecznym ostrzałem artyleryjskim amunicją odłamkową
    > (przeciwpiechotną).
    >
    > Zawsze lepiej mówić (krótko) dlaczego bo wojna się zmienia.
    > IDF z Hamasem walczący musi przykładać równą wagę do kopania dołków?

    Jak zostaniesz z zaskoczenia zaatakowany, to tez łatwiej się bronić z
    dołka, niż z otwartego terenu. Jak stanowisko zamaskujesz i leci dron,
    to też mniejsza szansa, że na Ciebie spadnie, a jeśli nawet, to spadnie
    na jednego, a nie cały oddział. Biorąc pod uwagę koszty nie wykluczone,
    ze operator odpuści pojedynczego żołnierza.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 62. Data: 2024-04-08 11:41:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 5 Apr 2024 22:07:41 +0200, Animka napisał(a):

    > jak będzie wojna to oni będą umieli tylko czyścić
    > buty, słać łóżka i szorować kible.

    35 lat temu tak właśnie było.
    Ciekawe, co dała zmiana sojuszu wojskowego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 63. Data: 2024-04-08 11:44:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 6 Apr 2024 15:05:52 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Czasem musisz po prostu żołnierzom dać zajęcie, bo nie ma
    > nic groźniejszego, jak nudząca się armia.

    Wyglądasz na zorientowanego: dalej w ramach sprzątania rejonów szoruje się
    korytarz szczotkami ryżowymi?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Stefan Kisielewski

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 64. Data: 2024-04-08 11:45:58
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 5 Apr 2024 21:05:05 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale żeby się świeciły, bo wtedy łatwiej trafić w stopę?
    > Wtedy mniej nasiąkają wodą.

    Mam trzewiki, jak teraz mawiają, trekkingowe z gore, które nie nasiąkają i
    ani trochę się nie świecą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 65. Data: 2024-04-08 11:48:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 6 Apr 2024 08:40:43 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Może dla "sprawiedliwości społecznej" skoro jedni walczą
    > i poświęcają życie, to Ci mniej sprawni ale przez to że żyją dłużej to
    > zamożniejsi, powinni także ponieść ofiarę - np. finansową?

    No właśnie ofiarnie pracują na tyłach, bo ktoś musi produkować broń,
    mundury i racje żywnościowe.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 66. Data: 2024-04-08 18:25:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.04.2024 o 11:45, Olin pisze:

    > Mam trzewiki, jak teraz mawiają, trekkingowe z gore, które nie nasiąkają i
    > ani trochę się nie świecą.

    Chciałem to wytknąć Robertowi że obecnie nie używa się już "trzewików
    desantowca", ale po zastanowieniu się ci z poboru pewnie takie właśnie
    dostaną. Jak udowadniał Robert, stalowe hełmy są tak samo dobre jak
    kewlary to pewnie i glany z opinaczami są równie dobre jak pedalskie
    goretexy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2024-04-08 18:26:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.04.2024 o 11:44, Olin pisze:

    > Wyglądasz na zorientowanego: dalej w ramach sprzątania rejonów szoruje się
    > korytarz szczotkami ryżowymi?

    A jak trafisz na specjalistę od szkolenia i ortodoksa to nawet
    szczoteczką do zębów:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 68. Data: 2024-04-08 21:51:29
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :
> [...]
    > na jednego, a nie cały oddział. Biorąc pod uwagę koszty nie wykluczone,
    > ze operator odpuści pojedynczego żołnierza.

    Tylko że wygląda na to, że wiele z tych latadeł, to drony
    rozpoznawczo-nękające. Celowo nie użyłem słowa "uderzeniowe",
    zamiast "nękające". Bo widać wiele filmików, jak są zrzucane wręcz
    granaty zaczepne na pojedynczych okupantów. Gdzie nie widać innych
    Orków w promieniu 20m. Koszt mały, a rezultat duży. Szczególnie
    psychologiczny.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 69. Data: 2024-04-08 22:45:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2024 o 21:51, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > zaczepne na pojedynczych okupantów. Gdzie nie widać innych Orków w
    > promieniu 20m. Koszt mały, a rezultat duży. Szczególnie psychologiczny.

    Rzecz w tym, że my widzimy filmiki, które chcą nam Ukraińcy pokazać.
    Prawda jest taka, że nigdy nie uczestniczyłem w konflikcie, w którym
    tyle DRONów latało. Moja kariera "bojowa" skończyła się w zasadzie na
    Bałkanach, a potem jeszcze byłem miesiąc w Iraku, ale bez kontaktu z
    przeciwnikiem. Resztę znam z opowiadań kolegów, a tu już może być błąd
    przekazu i tzw. "opowieści partyzanckie".

    To, że nie widać innych żołnierzy niekoniecznie musi być wynikiem tego,
    że ich nie ma. Mogą się dobrze ukrywać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 70. Data: 2024-04-09 06:20:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > przeciwnikiem. Resztę znam z opowiadań kolegów, a tu już może być błąd
    > przekazu i tzw. "opowieści partyzanckie".

    I okopywaliście się jak tylko się zatrzymywaliście?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!