eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBędzie czas tuż po wyborach, żeby poinformować państwa o decyzjach... › Re: Będzie czas tuż po wyborach, żeby poinformować państwa o decyzjach...
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Będzie czas tuż po wyborach, żeby poinformować państwa o
    decyzjach...
    Date: Sat, 06 Apr 2024 18:47:13 +0200

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Akurat opogramowanie do wykrywania turbanów to żadna trudność
    > techniczna. Ale po co wykrywać turbany to nie wiem.

    To było w dyskusji dlaczego dobre NATO/USA nie powtórzy "sukcesów
    inaczej" armii czerwonej i imperium brytoli w Afganistanie.
    Wojska USA były w Afganistanie dłużej (20 lat) ale ich rzad Afganistanu
    padł jeszcze zanim się (całkiem) wycofali. AFAIR rząd ruskich trwał
    trzy lata (w części Afganistanu) nawet po wycofaniu się sowietów/ruskich.
    <ironia> Zainstalowanie rządu którego sami Afgańczycy nie chcieli bronić
    to dla mnie kolejny historyczny sukces USA. </ironia> A mówiąc
    cyniczniej: IMHO Przypomnienie że niekoniecznie dobre USA zawsze przyjdzie
    i obroni (jakby się nie spierdoliło) na _długą_ metę opłaci się USA.
    To co się działo w Afganistanie jak się USA wycofywało dla mnie wręcz
    wyglądało na podejście "Nie musimy walczyć bo USA się przestanie
    wycofywać". Przeliczyli się pokazowo bo nie przestało dla takich
    za mało bojowych.

    Zaś wracając do tematu wątku: dla mnie sprawa sprowadza się do tego jak
    mieć armię która będzie w stanie "dać poważny odpór WIĘKSZYM sąsiadom"
    bez zarżnięcia gospodarki w góra parędziesiąt lat. Armia z poboru jest
    mniej sprawna od armii zawodowej ale (jak się nie spierdoli) daje lepszy
    start do wyścigu zwiększania możliwości bojowych przed wojną.

    --
    A. Filip