  • 41. Data: 2024-04-06 09:57:36
    Temat: Re: Będzie czas tuż po wyborach, żeby poinformować państwa o decyzjach...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Umiejętność konserwacji butów,

    Chyba pastowanie butów żeby świeciły się jak psu jajca jest obecnie
    średnio przydatne. Zapewne się domyślasz czemu:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2024-04-06 10:00:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.04.2024 o 07:55, J.F pisze:

    > No ale trzeba go najpierw przeszkolic ... chyba, ze do kopania okopów
    > nie trzeba ...

    Przeszkoli się po tym jak się go złapie. A co do kopania rowów, to chyba
    chyba tylko jakieś zatwardziałe trepy myślą, że obecnie fortyfikacje
    kopie się saperkami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2024-04-06 11:40:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Jest to jakaś sensowna koncepcja. Może prawa czynne wyborcze powinni
    > mieć tylko Ci co "poświęcają się dla Ojczyzny"?

    Nie lepiej tylko król? :-)

  • 44. Data: 2024-04-06 12:01:58
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    io <i...@o...pl.invalid> pisze:

    > Nie lepiej tylko król? :-)

    A kto ma być królem? Ja czy ty?

    --
    A. Filip

  • 45. Data: 2024-04-06 15:04:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 10:00, Shrek pisze:

    > Przeszkoli się po tym jak się go złapie. A co do kopania rowów, to chyba
    > chyba tylko jakieś zatwardziałe trepy myślą, że obecnie fortyfikacje
    > kopie się saperkami.

    Tylko, że tu nie o fortyfikacje chodzi. Żołnierz piechoty, jeśli się
    zatrzyma, to kopie sobie opiek do pozycji leżąc. Jeśli pozostaje w
    miejscu dłużej, to do pozycji klęcząc, a dalej stojąc. To się "dołek
    strzelecki nazywa". Jak przeciwnik wyczai pozycje i ją ostrzela, to
    zginie tylko ten żołnierz, w którego przeciwnik trafi. To może być nawet
    na zapleczu i nie służy do obrony sensu stricte.

    Gdyby miało służyć do obrony, to wówczas dowódca wyznacza kierunek i w
    przeciwną stronę od dołka kopiesz w prawą stronę do sąsiada. Po kilku
    godzinach masz taką mini transzeję. Możesz skrycie przemieszczać się, by
    dostarczyć amunicję jedzenie, czy pomóc rannemu. Potem się to ulepsza.

    Na styku nikt koparką nie przyjedzie i nie będzie kopał rowów. Ale jeśli
    nawet pozycja jest przygotowana i koparka zrobiła rowy, to saperką
    przygotowujesz sobie stanowisko. Czasem przy samej transzei, a czasem
    kawałek obok z takim kawałeczkiem łącznikowym.

    Jeśli jesteś załogantem pojazdu, to oczywiście okopu dla czołgu, czy
    pojazdu bojowego łopatką nie wykopiesz. Koparka, albo metody saperskie,
    ale tu też trzeba poprawić łopatą. Tyle, że na pojeździe przeważnie mamy
    duże łopaty.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 46. Data: 2024-04-06 15:05:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 09:57, Shrek pisze:

    > Chyba pastowanie butów żeby świeciły się jak psu jajca jest obecnie
    > średnio przydatne. Zapewne się domyślasz czemu:P

    Nie masz zielonego pojęcia o wojsku, więc Ty zapewne i tak nie
    zrozumiesz. Czasem musisz po prostu żołnierzom dać zajęcie, bo nie ma
    nic groźniejszego, jak nudząca się armia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 47. Data: 2024-04-06 15:48:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko, że tu nie o fortyfikacje chodzi. Żołnierz piechoty, jeśli się
    > zatrzyma, to kopie sobie opiek do pozycji leżąc.

    Zawsze jak się zatrzymuje to sobie dolek kopie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2024-04-06 16:07:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie masz zielonego pojęcia o wojsku,

    Siła argumentu...

    > więc Ty zapewne i tak nie
    > zrozumiesz.

    Zapewne.

    > Czasem musisz po prostu żołnierzom dać zajęcie, bo nie ma
    > nic groźniejszego, jak nudząca się armia.

    Dlatego żeby się wojsko nie nudziło na szkoleniu, to się ich uczy
    pastować buty... litości.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2024-04-06 16:33:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Chyba pastowanie butów żeby świeciły się jak psu jajca jest obecnie
    > średnio przydatne. Zapewne się domyślasz czemu:P

    Już napisano oprogramowanie do wykrywania świecących butów z
    satelitów/dronów ? AFAIR NATO w Afganistanie już "miało mieć"
    oprogramowanie do wykrywania turbanów Talibów ;-)
    [AFAIR ktoś walnął taką "mądrość usenetu" w jednym poście]

    --
    A. Filip

  • 50. Data: 2024-04-06 16:38:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 16:33, A. Filip pisze:

> [...]
    > oprogramowanie do wykrywania turbanów Talibów ;-)
    > [AFAIR ktoś walnął taką "mądrość usenetu" w jednym poście]

    Akurat opogramowanie do wykrywania turbanów to żadna trudność
    techniczna. Ale po co wykrywać turbany to nie wiem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!