  • Data: 2007-10-25 12:35:30
    Temat: Re: Badpixel w nowym aparacie
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > "jest zgodny z umowš, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju
    > towar jest zwykle używany, oraz gdy jego wła?ciwo?ci odpowiadajš
    > wła?ciwo?ciom cechujšcym towar tego rodzaju."
    >
    > Jak na mój gust Twoja teza nie znajduje ŻADNEGO pokrycia w tym cytacie
    > z ustawy, który jest definicją "zgodności z umową" (dobra, przyciętym).

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390

    "Czy towar niezgodny z umową to towar wadliwy?

    Nie zawsze. Często zdarza się, że to, co otrzymaliśmy od sprzedawcy,
    znacznie odbiega od naszych oczekiwań: telewizor nie ma funkcji, które
    są opisane w instrukcji obsługi, jogurt jest nieświeży pomimo tego, że
    nie upłynął jeszcze termin przydatności do spożycia, meble zrobione
    przez stolarza mają inny kolor niż ustalony w zamówieniu, kupiona w
    komisie pralka nie nadaje się do prania. W każdym z tych przypadków mamy
    do czynienia z towarem niezgodnym z umową, choć nie zawsze wadliwym, co
    i tak uprawnia nas do składania reklamacji.

    Niezgodność towaru z umową jest pojęciem szerokim i dotyczy nie tylko
    wady towaru, ale też braku właściwości, cech określonych w umowie, braku
    zgodności z opisem, wzorem czy próbką."

    > Badpiksele 'normalnie' występują,

    W którym miejscu informuje o tym producent/sprzedawca? Jeśli na
    opakowaniu czy ulotce reklamowej, to ok, ale jeśli w instrukcji czy
    karcie gwarancyjnej, do której kupujący ma dostęp dopiero po zawarciu
    umowy kupna, to guzik mnie, jako kupującego, obchodzą produkcyjne normy,
    związane ze specyfiką technologii LCD, bo nie mam żadnego obowiązku znać
    tego typu szczegółów, natomiast mam pełne prawo domniemywać, że
    poprawnie pracować będzie każdy punkt ekranu, za który zapłaciłem.

    > fakt występowania ich w rożnym
    > stopniu nie uniemożliwia "wykorzystania do celu", to przekroczenie
    > deklarowanego poziomu opisuje niezgodność z umową.

    Możliwość "wykorzystywania do celu" jest tylko częścią pojęcia
    zgodności/niezgodności towaru z umową. Jeśli zamówisz i zapłacisz za
    telewizor w czarnej obudowie, a dostarczony Ci zostanie srebrny to masz
    prawo do reklamacji z tytułu niezgodności? Owszem, i to pomimo tego, że
    dostarczony telewizor jest sprawny.