  • Data: 2007-10-25 13:23:26
    Temat: Re: Badpixel w nowym aparacie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Oct 2007, Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:

    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390

> [...]
    > termin przydatności do spożycia, meble zrobione przez stolarza mają inny
    > kolor niż ustalony w zamówieniu, kupiona w komisie pralka nie nadaje się do
    > prania. W każdym z tych przypadków mamy do czynienia z towarem niezgodnym z
    > umową, choć nie zawsze wadliwym, co i tak uprawnia nas do składania
    > reklamacji.
    >
    > Niezgodność towaru z umową jest pojęciem szerokim i dotyczy nie tylko wady
    > towaru, ale też braku właściwości, cech określonych w umowie, braku zgodności
    > z opisem, wzorem czy próbką."

    > W którym miejscu informuje o tym producent/sprzedawca?

    +++ cytat z głowy czyli z niczego +++
    Co ja, panie, %#@%#@#@ wydałem ćwierć miliona na samochód,
    a teraz jeszcze ^!@$^@@%$ każesz mi pan jeździć na stację
    po paliwo? Nie ma głupich, pieniądze nazad i to już, bo
    do sądu pójdę!
    --- koniec cytatu ---

    > Jeśli na opakowaniu
    > czy ulotce reklamowej, to ok, ale jeśli w instrukcji czy karcie gwarancyjnej,
    > do której kupujący ma dostęp dopiero po zawarciu umowy kupna, to guzik mnie,
    > jako kupującego, obchodzą produkcyjne normy
    > związane ze specyfiką
    > technologii LCD, bo nie mam żadnego obowiązku znać tego typu szczegółów,

    Oczywiście.
    Bo po to kupujesz auto żeby nim jeździć, a nie po to żeby
    tankować, ewidentna wada ;)
    Jest to zdecydowanie wada samochodów z silnikiem benzynowym,
    na której klient ma pełne prawo się nie znać!
    :)

    > natomiast mam pełne prawo domniemywać, że poprawnie pracować będzie każdy
    > punkt ekranu, za który zapłaciłem.

    Jest drobne pytanie: czy skoro się tak bardzo upominasz o WIDOCZNĄ
    informację, to czy na pudełku z aparatem nie było siakiś literek
    w stylu "TCO coś tam, ISO coś tam"?

    > Możliwość "wykorzystywania do celu" jest tylko częścią pojęcia
    > zgodności/niezgodności towaru z umową. Jeśli zamówisz i zapłacisz za
    > telewizor w czarnej obudowie, a dostarczony Ci zostanie srebrny to masz
    > prawo do reklamacji z tytułu niezgodności?

    Oczywiscie.
    Dlatego, że UMAWIAŁEM SIĘ że będzie w czarnej.
    Czy sprzedawca UMAWIAŁ SIĘ że przyjmie aparat, mimo że badpikseli jest
    mniej niż limit deklarowany przez producenta?

    > Owszem, i to pomimo tego, że dostarczony telewizor jest sprawny.

    Nie mam wątpliwości.
    Powodem jest fakt umówienia się co do koloru, a nie domniemanie
    że "ja myślałem" (bezpodstawnie).

    Na miejscu producentów zadbałbym, żeby na zdjęciach reklamowych była
    jakiś WIDOCZNY (niekoniecznie rzucający się w oczy :P) badpiksel :)

    pzdr, Gotfryd