  • Data: 2007-10-25 13:51:02
    Temat: Re: Badpixel w nowym aparacie
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Oczywiście.
    > Bo po to kupujesz auto żeby nim jeździć, a nie po to żeby
    > tankować, ewidentna wada ;)
    > Jest to zdecydowanie wada samochodów z silnikiem benzynowym,
    > na której klient ma pełne prawo się nie znać!
    > :)

    Długo myślałeś nad tą analogią? W każdym razie nie wyszła. O ile o tym,
    że telewizora LCD czy samochodu nie można użytkować za darmo, czyli bez
    dostarczania energii, powinieneś wiedzieć, ponieważ w Polsce edukacja do
    pewnego poziomu jest obowiązkowa i obejmuje zajęcia z fizyki, to już o
    tym, że producenci tłukący tanie matryce LCD przyjmują pewien odsetek
    martwych pikseli za normę, już wiedzieć wcale nie musisz.

    > Jest drobne pytanie: czy skoro się tak bardzo upominasz o WIDOCZNĄ
    > informację, to czy na pudełku z aparatem nie było siakiś literek
    > w stylu "TCO coś tam, ISO coś tam"?

    A jesteś pewien, że te normy zawierają jakiekolwiek odniesienia do
    możliwej liczby martwych pikseli?

    > Oczywiscie.
    > Dlatego, że UMAWIAŁEM SIĘ że będzie w czarnej.
    > Czy sprzedawca UMAWIAŁ SIĘ że przyjmie aparat, mimo że badpikseli jest
    > mniej niż limit deklarowany przez producenta?

    Kupujący UMAWIAŁ SIĘ, że sprzęt będzie zgodny z jego oczekiwaniami, bo
    inaczej by go nie kupił, prawda? To, że niektórzy producenci bardzo by
    chcieli, by kupujący *oczekiwali*, że w kupionym LCD może się zdarzyć
    kilka martwych punktów nie znaczy jeszcze, iż kupujący rzeczywiście tego
    oczekują.

    > Nie mam wątpliwości.
    > Powodem jest fakt umówienia się co do koloru, a nie domniemanie
    > że "ja myślałem" (bezpodstawnie).

    Jesteś w stanie udowodnić, że oczekiwanie od produktu, by był on bez
    widocznych skaz, jest oczekiwaniem bezpodstawnym?

    > Na miejscu producentów zadbałbym, żeby na zdjęciach reklamowych była
    > jakiś WIDOCZNY (niekoniecznie rzucający się w oczy :P) badpiksel :)

    Tak, a każda obudowa na zdjęciu powinna być w jakimś mało widocznym
    miejscu porysowana, żeby sobie broń Boże klient bezpodstawnie nie
    pomyślał, że jak zapłaci, to dostanie produkt nieporysowany.