  • 1. Data: 2004-02-11 15:18:08
    Temat: Artykul 278 KK
    Od: "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl>

    Jak wiadomo:

    "Art. 278. § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,

    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy
    program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej."

    a co z tym kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy program
    komputerowy NIE w celach osiągnięcia korzyści majątkowej?

  • 2. Data: 2004-02-11 16:04:04
    Temat: Re: Artykul 278 KK
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a co z tym kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy program
    > komputerowy NIE w celach osiągnięcia korzyści majątkowej?

    Zajrzyj na definicję korzyści majątkowej, a szybko dojdziesz do wniosku,
    że w praktyce nie da się spiracić programu "nie w celu osiągnięcia
    korzyści majątkowej", więc nie warto się zastanawiać nawet.

  • 3. Data: 2004-02-11 16:04:11
    Od: "Anzelmo" <a...@i...o2.pl>

> [...]
    >
    > a co z tym kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy program
    > komputerowy NIE w celach osiągnięcia korzyści majątkowej?

    Ten nie popełnia przestępstwa określonego w art. 178 § 2 KK. :)) Jeśli
    rzeczywiście celem nie było osiągnięcie korzyści majątkowej.

    Anzelmo

  • 4. Data: 2004-02-11 17:32:08
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > a co z tym kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy program
    > komputerowy NIE w celach osiągnięcia korzyści majątkowej?

    tylko kwestia jak rozumiec osiagniecie korzysci majatkowej .... szeroko
    /wtedy zawsze masz korzysc biorac pirata/ lub wasko /tylko jesli nim
    handlujesz itp/

    pozdr
    Lukasz

  • 5. Data: 2004-02-11 18:52:40
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    > Zajrzyj na definicję korzyści majątkowej, a szybko dojdziesz do wniosku,
    > że w praktyce nie da się spiracić programu "nie w celu osiągnięcia
    > korzyści majątkowej", więc nie warto się zastanawiać nawet.

    Przeciwieństwem "w celu osiągnięcia korzyści majątkowej" jest "użytek
    własny".

    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2004-02-11 21:32:10
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@b...fm> napisał w wiadomości

    > Przeciwieństwem "w celu osiągnięcia korzyści majątkowej" jest "użytek
    > własny".

    A zapłacenie za soft 10 zł zamiast 3.000 - to nie korzyść?

  • 7. Data: 2004-02-11 22:53:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@b...fm> napisał w wiadomości

    > Przeciwieństwem "w celu osiągnięcia korzyści majątkowej" jest "użytek
    > własny".

    Moim zdaniem nie. Jak skopiujesz na użytek własny, to też osiągniesz
    korzyść majątkową. Ta korzyść będzie polegać na tym, że nie zapłacisz za
    oryginał i jest całkiem wymierna. Z tym, że wprawie autorskim dopuszczono
    w niektórych wypadkach takie kopie i jest to lex specjalis dla przepisów
    zabraniających.

  • 8. Data: 2004-02-12 21:25:29
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    > w prawie autorskim dopuszczono
    > w niektórych wypadkach takie kopie i jest to lex specjalis dla przepisów
    > zabraniających.

    Jednak musi to być kopia z zakupionego uprzednio legalnego
    programu, płyty audio, itp.
    Przecież nie wolno mi skopiować na użytek własny Office'a
    od kumpla.

  • 9. Data: 2004-02-13 15:48:23
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Leszek" <l...@b...fm> napisał w wiadomości

    > A zapłacenie za soft 10 zł zamiast 3.000 - to nie korzyść?

    Nie. To strata 10 zł.
    Za 3000 zł wogóle bym nie kupił.

    Pozdr
    Leszek

  • 10. Data: 2004-02-13 15:51:46
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    > Moim zdaniem nie. Jak skopiujesz na użytek własny, to też osiągniesz
    > korzyść majątkową. Ta korzyść będzie polegać na tym, że nie zapłacisz za
    > oryginał i jest całkiem wymierna.

    Weź pod uwagę to, że oryginału w ogóle bym nie kupił.
    Po co mi Corel 9,0 do amatorskiej obróbki robionych na imieninach zdjęć??
    Ale za 10 zł to czemu nie;)) Producent też nic nie traci bo przy takiej
    cenie nie jestem jego potencjalnym klientem.
    Więc zrobiłem to (spiraciłem) nie w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    Pozdr
    Leszek