  • 1. Data: 2004-02-11 14:58:42
    Temat: legalnosc oprogramowania
    Od: Amber <n...@p...onet.pl>

    temat wałkowany w kółko, ale ja mam pytanko stricte formalne. jak jest
    z zasadą domniemania niewinności?

    czy rzeczywiście muszę mieć papiery i nośniki oryginalne aby
    _wykazać_, że jestem niewinny?

    czym się różni oprogramowanie od, powiedzmy, butów, które mam na
    nogach, a na które nie mam faktury?

    albo od legalnych płyt CD z muzyką? przecież też mogą pochodzić z
    kradzieży/paserstwa?

    uwaga: ja nie odnoszę się do plotek typu "przeszukują czy nie
    przeszukują mieszkania" i nie o tym chcę dyskutować. jak to widzi
    policja, można przeczytać w artykule, do którego link podaję poniżej.

    chcę się odnieść tylko do wypowiedzi rzecznika lokalnej komendy
    policji. otóż pani rzecznik mówi tu w wywiadzie, że użytkownik MUSI
    posiadać:

    nośnik AND książeczkę z hologramem AND fakturę

    aby móc udowodnić legalność softu. jak to jest? czy policja nie
    ułatwia sobie przypadkiem za bardzo pracy?

    http://www.glos-pomorza.pl/apps/pbcs.dll/artikkel?Se
    archID=73162256643000&Avis=GP&Dato=20040126&Kategori
    =WYDARZENIA&Lopenr=401260008&Ref=AR

    (jeśli link nie działa, trzeba w polu wyszukiwania www.glos-pomorza.pl
    wpisać tytuł artykułu, tj. "Piraci i klienci")

    --
    Amber
    P.S. Odpisujac usun w adresie no spam.

  • 2. Data: 2004-02-11 15:09:22
    Temat: Re: legalnosc oprogramowania
    Od: Arek <a...@e...net>

    Amber rzecze:
    > czy rzeczywiście muszę mieć papiery i nośniki oryginalne aby
    > _wykazać_, że jestem niewinny?

    Nie. Jedynym dowodem legalności oprogramowania jest posiadanie
    legalnej kopii programu.
    I to wszystko.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2004-02-11 15:21:25
    Od: "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl>

    > Masz kopię programu wprowadzoną do obrotu przez twórcę lub
    > upoważnionego to masz... legalny program

    jak udowodnic ze kopia ktora posiadam jest wprowadzona do obrotu przez
    tworce?

  • 4. Data: 2004-02-11 15:21:28
    Od: Arek <a...@e...net>

    Amber rzecze:
    > idem per idem? a faktycznie?

    No wiem, że brzmi to trochę jak masło maślane, ale tak jest FAKTYCZNIE.
    Masz kopię programu wprowadzoną do obrotu przez twórcę lub
    upoważnionego to masz... legalny program! Po prostu!
    Tak stanowi prawo, nie musisz spełniać żadnych innych waruków i tyle.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 5. Data: 2004-02-11 15:23:27
    Od: Amber <n...@p...onet.pl>

    >Nie. Jedynym dowodem legalności oprogramowania jest posiadanie
    >legalnej kopii programu.

    idem per idem?

    a faktycznie?

  • 6. Data: 2004-02-11 15:38:53
    Od: Arek <a...@e...net>

    Bogdan iBogdan rzecze:
    > jak udowodnic ze kopia ktora posiadam jest wprowadzona do obrotu przez
    > tworce?

    Nie musisz tego udowadniać.
    To na oczerniającym ciąży udowodnienie, że jest niby nielegalna.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 7. Data: 2004-02-11 15:40:29
    Od: "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl>

    > Nie musisz tego udowadniać.
    > To na oczerniającym ciąży udowodnienie, że jest niby nielegalna.

    wiec jak oczerniajacy ma to udowodnic?

  • 8. Data: 2004-02-11 15:48:16
    Od: Arek <a...@e...net>

    Bogdan iBogdan rzecze:
    > wiec jak oczerniajacy ma to udowodnic?

    A to już jego problem!

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 9. Data: 2004-02-11 15:54:48
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > wiec jak oczerniajacy ma to udowodnic?

    Jeszcze nie zauważyłeś z kim rozmawiasz???
    Na tej grupie w dobrym tonie jest ignorowanie gościa.

    Pozdr
    Leszek

  • 10. Data: 2004-02-11 16:54:56
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    b...@w...pl news:c0dihb$c0m$1@inews.gazeta.pl

    > wiec jak oczerniajacy ma to udowodnic?

    Arnold zapomnial dodac iz nie jest prawnikiem, oraz ze wszystko w/w to jego
    pryatne zdanie (zreszta mylne, o ile mi wiadomo) i naprawde warto
    skonsultowac w/w z prawdziwym prawnikiem przed stosowaniem na codzien.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * ) http://www.raf256.com/arnold/
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"