  • 1. Data: 2004-08-16 09:00:53
    Temat: Słupek sąsiada na mojej działce
    Od: "ms" <m...@w...pl>

    Witam.
    Podczas wymiany płotu sąsiad przesunął sobie słupek mocujący siatkę
    ogrodzeniową na moją działkę i w ten sposób "skorygował" jej przebieg.
    Obecnie geogeta wskazał, że poprzednie usytuowanie było prawidłowe.
    Jaką drogę powinienem obrać by zmusić go do rozebrania i przestawienia
    słupka? Czy fakt że znajduje się on na mojej działce daje mi prawo
    rozebrania go?
    Pozdrawiam
    Maarek

  • 2. Data: 2004-08-16 09:22:43
    Temat: Artykuł 222 par 2
    Od: HOWARD<...@w...pl>

    Witam.
    Można skorzystać z ochrony jaką daje artykuł 222 par 2 KC
    Przysługuje Ci roszczenie o przywrócenie stanu zgodnego z prawem i o
    zaniechanie naruszeń.
    Sprawa w 100% do wygrania.
    Ale radziłbym najpierw porozmawiać z sąsiadem, przedstawiając mu
    fakty i treść jaką zawiera prawo własności. Twoje prawo i jego.

    Pozdrawiam serdecznie

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-08-16 09:29:18
    Temat: Re: Słupek sąsiada na mojej działce
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ms" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    A próbowałeś już z nim porozmawiać? Jeśli to nic nie dało, to wezwij go
    pisemnie do przestawienia. Następnie masz dwie drogi. Cywilną, która w końcu
    doprowadzi do poprawy, ale droga usiana cierniami. Albo złożyć na sąsiada
    zawiadomienie, że sfałszował słupek graniczny. Prokurator najpewniej umorzy,
    ale zanim umorzy, to sąsiad, jak bardziej płochliwy, to słupek przestawi.
    można spróbować jedno i drugie naraz. Ale mimo wszystko wcześniej zwróć mu
    uwagę, bo być może nie zdawał sobie sprawy.

  • 5. Data: 2004-08-16 10:12:10
    Temat: Re: Artykuł 222 par 2
    Od: "ms" <m...@w...pl>

    Witam i dziękuję za pomoc.
    Z sąsiadem staram się rozmawiać, ale wychodzi z tego monolog - efekt -
    przesunięte ogrodzenie. Jak widzę - muszę udać się do sądu i pewnie sporo
    czasu upłynie. Wolałbym szybsze rozwiązania. Nie powinienem samemu
    przywrócić stanu zgodnego z wskazaniem geodety?
    Pozdrawiam
    Maarek

  • 6. Data: 2004-08-16 10:22:35
    Temat: Artykuł 343:
    Od: HOWARD<v...@w...pl>

    Par. 1

    Posiadacz może zastosować obronę konieczną, ażeby odeprzeć
    samowolne naruszenie posiadania (faktyczne władztwo nad rzeczą +
    chęć posiadania - wszystko u Ciebie spełnione)

    Teraz drugi paragraf:

    Posiadacz nieruchomości może NIEZWŁOCZNIE po samowolnym
    naruszeniu posiadania przywrócić własnym działaniem stan poprzedni;
    nie wolno mu jednak stosować przy tym przemocy względem osób.

    Pozdrawiam serdecznie,
    HOWARD

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-08-16 10:31:29
    Temat: NIEZWŁOCZNIE = bez zbędnej zwłoki [bt]
    Od: HOWARD<...@w...pl>

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-08-16 10:36:11
    Temat: Re: Artykuł 343:
    Od: "ms" <m...@w...pl>

    Dzięki za pomoc.
    Nie chcę toczyć sporów z sąsiadem, ale też nie chcę być ofiarą.
    Pozdrawiam
    Maarek

  • 9. Data: 2004-08-16 10:39:27
    Temat: Tak, wiem...
    Od: HOWARD<v...@w...pl>

    Tak, wiem coś o tym...

    Powodzenia!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2004-08-16 11:27:19
    Od: "ms" <m...@w...pl>

    Witam,
    rozmawiałem z nim i sugerowałem by geodeta wskazał granice. O tym słyszeć
    nie chciał i zrobił po swojemu. 100% pewności wtedy nie miałem, tu nigdy nie
    było słupka granicznego, sfałszować więc go nie mógł. Problemem jest też to,
    że obydwie działki są rekreacyjne, a ja mam zdecydowanie mniej czasu do
    przebywania tam, może spotkam go za rok?, a nie chciałbym tak tego teraz
    pozostawić.
    Pozdrawiam
    Maarek