  • 1. Data: 2004-08-16 07:29:22
    Temat: oskarzenie prywatne
    Od: "GiP" <g...@p...onet.pl>

    Miałbym takie pytanie, czy jeśli w oskarżeniu zamiast o pomówieniu pisałem,
    o zniewadze to czy oskarżenie może zostać z tego powodu oddalone?
    W ogóle oskarżenie jest zatytułowane o zniewagę a faktycznie jest jednak o
    pomówienie.
    Występuję bez pełnomocnika. Czy powinienem złożyć jeszcze jeden poprawiony
    akt oskarżenia, czy uzupełnienie do poprzedniego (chociaż o i ile dobrze
    wiem to oskarżenia nie można uzupełniać o nowe zarzuty).

    GiP

  • 2. Data: 2004-08-16 14:51:12
    Temat: Re: oskarzenie prywatne
    Od: Dredd<...@...pl>

    > W ogóle oskarżenie jest zatytułowane o zniewagę a faktycznie jest
    jednak o
    > pomówienie.

    Jeśłi chodzi cały czas o jedno i to samo zdarzenie faktyczne to wnieś
    (czy to na piśmie czy to ustnie do protokołu) o zmianę kwalifikacji
    prawnej zarzutu
    Pozostając w ramach tego samego zdarzenia faktycznego można
    zarówno modyfikować szczegóły jego opisu jak i kwalifikację prawną.

    Zresztą w postępowaniu prywatnoskargowym akt oskarżenia może
    ograniczyć się do oznaczenia osoby oskarżonego, zarzucanego mu
    czynu oraz wskazania dowodów, na których opiera się oskarżenie (art.
    487 kpk) więc kwalifikacja prawna jest tu raczej kwestią do
    rozstrzygnięcia dla Sądu i błędy w jej wskazaniu przez oskarżyciela
    prywatnego nie są najistotniejsze. Ważniejsze jest by czyn był dobrze
    opisany od strony faktycznej i by były nań dowody.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-17 00:16:10
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Dredd napisał(a):
> [...]
    > prywatnego nie są najistotniejsze. Ważniejsze jest by czyn był dobrze
    > opisany od strony faktycznej i by były nań dowody.

    Taki "błąd" sądu i dojście do wniosku iż zamiast zniewagi było pomówienie może
    się skończyć niewłaściwym składem i uchyleniem wyroku.
    Sędzia o ile ma wątpliwości powinien na samym początku dopytać oskarżyciela o
    jakie przestępstwo chodzi. Później trzeba zaczynać postępowanie od początku.
    --
    JOHNSON :)