  • Data: 2013-04-30 14:06:32
    Temat: Re: Art. 97 §1 KPW
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 30 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Prokurator, który cię oskarża o morderstwo nie będzie ścigany po twoim
    > uniewinnieniu za pomyłkę. Chyba że udowodnisz mu celowe działanie.

    Ale jemu wystarczają "uzasadnione powody".
    W szczególności do wszczęcia postępowania.
    Wbrew warunkowi dotyczącego mandatu!
    Czytałeś kiedy KPK i zacytowany przepis o mandacie?
    "Poważne" postępowanie karne zaczyna się z założeniem, że czyn
    jest niebezpieczny i należy się wysilić w dowodzeniu.
    Podobnie (chyba) można zrobić przy wykroczeniu karanym przez sąd
    (nie chce mi się zaglądać do KPW :>)
    Ale *proponować mandatu* najwyraźniej w tym trybie nie można:
    jak są wątpliwości to wychodzi że trzeba odstąpić albo posłać
    do sądu (bez proponowania mandatu!)

    pzdr, Gotfryd