  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Arogancja BSA
    <hj42ja$n9c$1@achot.icm.edu.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <s...@p...org> <4...@n...home.net.pl>
    <s...@p...org> <4b564795$1@news.home.net.pl>
    <s...@p...org> <4b56bb61$1@news.home.net.pl>
    <s...@p...org> <4...@n...home.net.pl>
    <s...@p...org> <4b598efe$1@news.home.net.pl>
    <s...@p...org> <4b59bce1$1@news.home.net.pl>
    Date: 22 Jan 2010 16:54:50 +0100

    On 2010-01-22, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > Wiesz, ja ci mogę zaraz wyjechać z jakimś specjalistycznym
    > oprogramowaniem, które pod windows za cholerę nie pójdzie. I co wtedy,
    > nieboraku, zrobisz?

    Ależ zauważ, że ja nie wyjeźdzam z *jednym* oprogramowaniem, ale konkretną
    kategorią, dla której po prostu nie ma zamiennika pod linuksem. Nigdzie
    nie twierdziłem, że linuks się nie przydaje. Stwierdziłem, że nie może
    zastąpić Windows, przynajmniej na równoważnym poziomie.

    > No to wytłumacz mi, dlaczego - mimo że na kilku kontach przeglądarki
    > mają ustawione fałszowanie tożsamości - to jednak wszystko działa
    > ładnie, włącznie ze stronami banków itepe?

    Po pierwsze - nie działają dobrze wszystkie strony (masz np. Polbank
    - do niedawna jeszcze sprawiał problemy przy potwierdzaniu operacji),
    po drugie - fałszowanie tożsamości to patent skuteczny tylko na strony
    które po prostu sprawdzają prostym JS co za twór i tyle. To są względnie
    proste strony, a i sprawdzanie nie jest skuteczne.

    Po drugie - często poprawność działania jest po prostu sprawdzana
    poprzez testy na wielu przeglądarkach, jak również dopasowaniu stron
    do różnych przeglądarek (rezygnacja z niektórych możliwości, nakładanie
    np. pngfix, albo innych poprawiaczy itp.). Taka strona była i jest zgodna
    ze standardem, ale dodatkowo została dopasowana do przeglądarek.

    W jaki sposób spowoduje to, że nagle Opera pod linuksem zacznie obsługiwać
    Silverlight? W jaki sposób zapewnisz obsługę DRM i sklepów z muzyką
    (np. Nokia Music Store) przez fałszowanie nagłówków?

    I ostatnia rzecz - by zrobić stronę niezgodną ze standardem wystarczy
    "zapomnieć" np. o atrybucie alt="" w obrazku. Czy wg Ciebie taka strona
    przestanie się dobrze wyświetlać w przeglądarce graficznej tylko dlatego,
    że masz brak tekstu alternatywnego?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl