  • 1. Data: 2023-05-29 08:51:02
    Temat: Re: Aresztowania polityczne w Holandii i Niemczech
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jak się tam "polityczności" dopatrzyłeś?

  • 2. Data: 2023-05-29 09:12:08
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    "The Prosecutor General's Office in Munich said it had initiated a preliminary
    investigation "due to numerous criminal complaints
    from the population" against a total of seven defendants aged 22 to 38 years, "on the
    charge of forming or supporting a criminal
    organization."
    On Germany's right, political figures were approving of the authorities' crackdown on
    the climate group.
    The leader of the centre-right Christian Democratic Union (CDU) Party, Friedrich
    Merz, wrote on Twitter that causing "mass damage to
    property, graffiti or memorial plaques, or gluing oneself to the streets or cars are
    quite simply criminal offenses."
    He added, "It is correct that police and prosecutors are taking action against the
    Last Generation and those who finance it."
    Some, though, questioned the move. Die Linke (The Left) Member of Parliament Lorenz
    Gosta Beutin told Bavarian broadcaster
    Bayerischer Rundfunk prosecutors were "putting themselves above our judiciary and
    courts."
    A member of parliament for Germany's Green Party, Helge Limburg, agreed that the
    "blanket assumption" of the group as criminal was
    legally questionable in an interview with Redaktionsnetzwerk Deutschland (RND)."

    I teraz wyobraź sobie, że u nas rząd aresztuje niekoniecznie zielonych, ale jakichś
    innych różowych, żółtych, czerwonych czy
    tęczowych (niezależnie od tego, czy Ty i ja ich lubimy czy nie). Np. w Sejmie
    rodziców dzieci niepełnosprawnych.

    -----

  • 3. Data: 2023-05-29 10:40:05
    Temat: Re: Aresztowania polityczne w Holandii i Niemczech [Holandia ponad 1_500 "pokojowo protestujących" aresztowanych (CNN)]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> pisze:
    > Jak się tam "polityczności" dopatrzyłeś?

    Protestujący nie domagali się zmiany polityki? Aresztowanie "pokojowo
    protestujących" nie jest z definicji polityczną zbrodnią? IMHO Są jak
    najbardziej "pokojowo protestujący" *według standardów na HK* .

    https://edition.cnn.com/2023/05/28/europe/extinction
    -rebellion-netherlands-arrests-intl/index.html

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2023-05-29 11:56:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 29 maja 2023 o 09:14:24 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]

    Weź no mi podkreśl tą "polityczność" - poza ew. tym, że coś się komuś zdaje.
    I zdecyduj się, czy chodzi o Holandię czy Niemcy.

> [...]
    innych różowych, żółtych, czerwonych czy
    > tęczowych (niezależnie od tego, czy Ty i ja ich lubimy czy nie). Np. w Sejmie

    Nie muszę sobie wyobrażać, rządowa kulsoneria w PL nie tylko aresztowała, ale i biła
    pokojowo protestujących.
    I nic tu nie zostało wyjaśnione.
    Rodziców dzieci niepełnosprawnych w Sejmie się bali ruszyć, za dużo kamer, wykurzyli
    obiecankami i zbudowali barykady, żeby znów nie wleźli.
    W NL i DE - odróżnieniu od PL - zostanie to wyjaśnione. Możesz monitorować, a nawet
    mierzyć czas.

  • 5. Data: 2023-05-29 11:59:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 29 maja 2023 o 10:42:40 UTC+2 A. Filip napisał(a):
    > Protestujący nie domagali się zmiany polityki? Aresztowanie "pokojowo
    > protestujących" nie jest z definicji polityczną zbrodnią? IMHO Są jak
    > najbardziej "pokojowo protestujący" *według standardów na HK* .

    Cóż to za "HK"?
    A protestujący pokojowo nie byli, większość (1500) aresztowano za naruszenie
    tamtejszej ustawy
    o zgromadzeniach - można jedynie dyskutować, czy trzeba było ich aresztować, skoro
    podobno były to takie minor wykroczenia do umorzenia - chyba że zmienią zdanie,
    bo na pewno pozwolenia na manifestację na autostradzie nie było.
    Ale mniejszość - coś koło 40 - za normalne criminal offences, przynajmniej tak piszą
    w artykule.