    From: <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Aport przy zakladaniu sp. z o.o.
    Date: Sun, 4 Jan 2004 14:04:17 +0100

    >. Mam pytanie, czy nalezy udowadniac
    > kazda wyceniona rzecz (faktury zakupu?) czy wystarczy wlasne oswiadczenie?
    > Np. "12.000zl sprzet komputerowy w sklad ktorego wchodzi : .... "

    Aport musi byc szczegolowo oznaczony w umowie spolki ale ocena jego wartosci
    przy sp. z o.o. w zaden sposob nie podlega kontroli sadu. Wartosc aportu
    deklaruje wspolnik. Jezeli wartosc aportu okaze sie znacznie zawyzona w
    stosunku do faktycznej jego wartosci, wspolnik ktory wniosl aport i
    czlonkowie zarzadu ktorzy zglosili spolke (podwyzszenie kapitalu) do
    rejestru wiedzac o zawyzeniu, ponosza solidarna odpowiedzialnosc wobec
    spolki do wysokosci roznicy wartosci aportu. Z obowiazku tego wspolnik ani
    czlonkowie zarzadu nie moga byc zwolnieni.

    Dan.