  • 21. Data: 2015-12-22 23:44:15
    Temat: Re: Apel poparcia dla KOD
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > z logiki akurat miałem w WWSZiP 5
    >
    > sądziwie kierują się logiką i doświadczeniem życiowym a nie prawem i tu
    > warto się zastanowić gdzie wzorce czerpali

    Taki mundry a postu zgodnie z netykietą nie umie sformatować...
    Dziwne...
    ---
    Dalej zachęcasz do snobowania się na netykietę ?

  • 22. Data: 2015-12-23 04:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Dalej zachęcasz do snobowania się na netykietę ?

    To tylko kwestia wygody - nie zrozumiesz, bo uzywasz jakiegos smieciowego
    czytnika.

  • 23. Data: 2015-12-23 08:49:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2015 17:39:25 +0000, Budzik napisał(a):

    > Spór moze i prawnie jest zawikłany, chociaz nie widziałem, aby jakis
    > znany PRAWNIK z dorobkiem wypowiadał się ze to PiS ma rację w
    > jakimkolwiek aspekcie...

    To akurat bardziej świadczy o polskich stacjach telewizyjnych i prasie
    niż o opiniach prawników.

  • 24. Data: 2015-12-23 14:04:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 21.12.2015 o 10:13, Marek pisze:

> [...]

    Mamy zamach stanu w wykonaniu marionetek Jarosława Kaczyńskiego.

    > https://www.youtube.com/watch?v=pH5BBKHKlQ8

    Ta cała "podziemna" to oszołomy i zakłamane szuje.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 25. Data: 2015-12-23 14:05:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 20.12.2015 o 23:12, Marcin N pisze:

    > Sugeruję, że państwo polskie od lat w dupie ma prawo. Przykład? Choćby
    > nielegalne radary (suszarki), które nie mają prawa być używane jako
    > mierniki prędkości i jako dowody winy w sądzie - a są. Wszyscy wiedzą,
    > że są nielegalne, ale w dupie to mają.

    Mówisz? A masz jakieś wsparcie? Bo z daje się w paru przypadkach, gdy
    radar faktycznie miał błędy formalne, sąd przyznał rację kierowcy.

    [ciach bełkot]

  • 26. Data: 2015-12-23 14:11:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 21.12.2015 o 11:22, z pisze:

    > Czy prokurator generalny jest z pisu? Bo już się gubię :-)
    >
    > http://wpolityce.pl/polityka/275375-nasz-news-prokur
    ator-generalny-zamyka-spor-o-trybunal-tk-nie-mial-pr
    awa-orzekac-ws-uchwal-sejmu-postepowanie-umorzone

    > I bądź tu obywatelu mądry :-)

    Miło by było.

    To że czyn nie jest przestępstwem podlegającym ściganiu nie oznacza że
    jest legalny.

  • 27. Data: 2015-12-23 16:21:08
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <l...@p...fm>

    Problem w tym, że w Polsce XXI wieku sędziwie są tak nieskazitelni, iż
    skazują na tortury bez faktu czynu zabronionego i nie ma na nich
    prokuratorów i sędziów, bo cały układ jest solidarnie zeszmacony. Jest
    gorzej jak za Stalina - niezawisłość polityczna sięga od samego dołu, aż po
    Trybunał Konstytucyjny, co publika ogląda.

    "Art. 7 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z 1997 r. stanowiący, że
    organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa, zawiera
    normę zakazującą domniemywania kompetencji takiego organu i tym samym
    nakazuje, by wszelkie działania organu władzy publicznej były oparte na
    wyraźnie określonej normie kompetencyjnej" - tak wyjaśnił zasadę legalizmu
    (praworządności) Sąd Najwyższy w postanowieniu 7 sędziów SN z 18 stycznia
    2005 r. (sygn. WK 22/04). Jest też wiele innych orzeczeń, które wyjaśniają,
    jak należy rozumieć przepis Konstytucji, który brzmi: "organy władzy
    publicznej działają na podstawie i w granicach prawa".

    Jak stanowi art. 413 KPK, każdy wyrok powinien zawierać:

    . oznaczenie sądu, który go wydał, oraz sędziów, ławników, oskarżycieli
    i protokolanta,

    . datę oraz miejsce rozpoznania sprawy i wydania wyroku,

    . imię, nazwisko oraz inne dane określające tożsamość oskarżonego,

    . przytoczenie opisu i kwalifikacji prawnej czynu, którego popełnienie
    oskarżyciel zarzucił oskarżonemu,

    . rozstrzygnięcie sądu,

    . wskazanie zastosowanych przepisów ustawy karnej.

    Ustawodawca przewidział także inne, dodatkowe elementy orzeczeń skazujących.
    Wyroki takie muszą bowiem zawierać dodatkowo:

    . dokładne określenie przypisanego oskarżonemu czynu oraz jego
    kwalifikację prawną,

    http://www.ntadwokaci.pl/krakow-prawnik-opinie/cieza
    r-dowodu/

    Art. 2 (sprawca przestępstwa został wykryty i pociągnięty do
    odpowiedzialności karnej, a osoba niewinna nie poniosła tej
    odpowiedzialności), 4, 5 (nie dające się usunąć wątpliwości rozstrzyga się
    na korzyść oskarżonego), 17 kpk (Nie wszczyna się postępowania, a wszczęte
    umarza, gdy czynu nie popełniono albo brak jest danych dostatecznie
    uzasadniających podejrzenie jego popełnienia)."

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Miło by było.
    >
    > To że czyn nie jest przestępstwem podlegającym ściganiu nie oznacza że

    ---
    Ta wiadomosc zostala sprawdzona na obecnosc wirusow przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.

  • 28. Data: 2015-12-23 17:09:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]
    rator-generalny-zamyka-spor-o-trybunal-tk-nie-mial-p
    rawa-orzekac-ws-uchwal-sejmu-postepowanie-umorzone

    Formalnie ma racje. TK nic do uchwal.
    Ale my tu o uchwale zmieniajacej uchwale i w efekcie odwolujaca
    legalnie powolanego sedziego z urzedu.

    Odwolywanie stalo sie modne - starostow dwoch:

    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/dwoch-staro
    stow-w-jednym-powiecie-trzebnickim,600511.html
    http://www.tvn24.pl/wroclaw,44/dolny-slask-koniec-za
    mieszania-z-dwoma-starostami-w-trzebnicy,605175.html

    J.

  • 29. Data: 2015-12-23 18:38:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik jureq j...@X...to.z.adresu.Xop.pl ...

    > To akurat bardziej świadczy o polskich stacjach telewizyjnych i prasie
    > niż o opiniach prawników.

    Tak, oczywiście...

  • 30. Data: 2015-12-23 23:11:25
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 21.12.2015 o 18:39, Budzik pisze:
    /.../
    > Spór moze i prawnie jest zawikłany, chociaz nie widziałem, aby jakis znany
    > PRAWNIK z dorobkiem wypowiadał się ze to PiS ma rację w jakimkolwiek
    > aspekcie...

    A ja widziałem.
    http://www.rp.pl/Opinie/312099994-Spor-o-Trybunal-Pr
    ezydent-nie-moze-przyjac-slubowania.html

    I co?