  • Data: 2003-02-19 13:17:00
    Temat: Re: Alkohol na służbie.
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "ikiiki" <i...@o...pl> wrote in message
    news:b2vd9n$pd4$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Tak gdyż jest osobą z racji pełnionej funkcji bezwzględnie zobowiązaną do
    > bycia trzeźwym podczas pełnienia obowiązków służbowych, kwestia czy doszło
    > do konieczności uczestnictwa w akcji czy nie jest nie istotna gdyż liczy
    się
    > tu gotowość do jej podjęcia zaś przebywanie pod wpływem alkoholu
    > uniemożliwiało w rozumienia prawa podjęcie akcji.

    Na czym opierasz te wywody? Wedlug mnie sformulowanie art. 160 jest
    jednoznaczne i nie pozwala na taka interpretacje, jaka przedstawiasz. Musi
    wystapic realne ( bezposrednie ) niebezpieczenstwo, a nie jakas abstrakcyjna
    mozliwosc jego wystapienia. W tym przypadku wedlug mnie prokuratura
    zagolopowala sie wyraznie pod publiczke. Alkohol na sluzbie jest podstawa
    jedynie dla odpowiedzialnosci dyscyplinarnej a takze z art 70 par 2 kodeksu
    wykroczen.

    Depi.