  • 1. Data: 2004-02-03 21:06:01
    Temat: Alimenty na nie swoje dziecko?
    Od: "Marcin" <n...@n...ma>

    Mam taki problem:
    Urodził mi się syn. Po około pół roku żona przyznała mi się, że nie jest
    to moje dziecko. Zrobiłem testy DNA, które wykluczyły moje ojcostwo. Mimo
    wszystko postanowiliśmy dalej pozostać małżeństwem. Po dwóch latach
    rozwiedliśmy się jednak. Sąd nie przyznał alimentów, ponieważ prokurator
    miał wystąpić z powództwem o zaprzeczenie ojcostwa. Nie zrobił tego w
    końcu, powołując się na dobro dziecka. Moja była żona wystąpiła o alimenty
    a sąd je przyznał. Nie jestem w stanie płacić alimentów, poza tym nie chce
    jeśli nie są dla mojego dziecka (tym bardziej, że wiadomo kto jest ojcem
    chłopca). Czy jest jakiś sposób, żeby wytoczyć powództwo o zaprzeczenie
    ojcostwa jeśli minął termin 6 miesięcy od urodzenia dziecka. Czy jest
    jakiś sposób aby uwolnić się od alimentów?
    Z góry dziękuję za pomoc

    Marcin

  • 2. Data: 2004-02-04 14:51:36
    Temat: Re: Alimenty na nie swoje dziecko?
    Od: "Jarek Skorski" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...ma> napisał w wiadomości
> [...]
    > minął termin 6 miesięcy od urodzenia dziecka. Czy jest jakiś sposób
    > aby uwolnić się od alimentów? Z góry dziękuję za pomoc

    1. współczuje
    2. jakiś papuga powiedział mi kiedyś ( kiedy zastanawiałem się nad
    sprawą o ustalenie ) ze musiałbym zrobić z siebie wariata ...
    tzn udowodnić swoją niepoczytalność w chwili kiedy to ojcostwo uznawałem

    pytanie naiwne - a czy prawdziwy tatuś nie chce oficjalnie zostać ojcem
    ?

  • 3. Data: 2004-02-04 15:21:18
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Jarek Skorski napisał/a:
    >pytanie naiwne - a czy prawdziwy tatuś nie chce oficjalnie zostać ojcem
    >?
    A po co, skoro naiwniak buli.:-)
    Twój przedpiśćca zawalił sprawę, że nie wystąpił wtedy o zaprzeczenie
    ojcostwa, kiedy żona mu powiedziała.

  • 4. Data: 2004-02-04 18:20:38
    Od: "Jarek Skorski" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Drzewiecki"
    <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> napisał w wiadomości

    > A po co, skoro naiwniak buli.:-)
    > Twój przedpiśćca zawalił sprawę, że nie wystąpił wtedy o zaprzeczenie
    > ojcostwa, kiedy żona mu powiedziała.

    na jakiej podstawie ?
    czas na to to 6 miesiecy od chwili urodzenia ...
    szanowna małzonka poczekala i ...

  • 5. Data: 2004-02-04 18:45:52
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Jarek Skorski napisał/a:
    >na jakiej podstawie ?
    >czas na to to 6 miesiecy od chwili urodzenia ...
    >szanowna małzonka poczekala i ...
    Powinien był wtedy składać wniosek do prokuratora.
    Wtedy by prokurator złożył a on by nie miał problemów.

  • 6. Data: 2004-02-04 20:18:57
    Od: "Marcin" <n...@n...ma>

    > Powinien był wtedy składać wniosek do prokuratora.
    > Wtedy by prokurator złożył a on by nie miał problemów.

    Fakt, że zawaliłem, ale myślałem, że jakoś to wszystko się ułoży...
    Nie chciałem się rozwodzić. Nie myślałem, że wszystko skończy się takimi
    problemami.

    Marcin

  • 7. Data: 2004-02-04 20:31:41
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    I teraz szanse są zerowe - tylko wniosek do Prokuratury Rejonowej, potem
    Okręgowej, a na końcu Apelacyjnej.
    A i tak jest z jakieś 90% "szans", że odmówią złożenia pozwu o
    zaprzeczenie ojcostwa.

  • 8. Data: 2004-02-04 21:53:30
    Od: "Marcin" <n...@n...ma>

    > I teraz szanse są zerowe - tylko wniosek do Prokuratury Rejonowej, potem
    > Okręgowej, a na końcu Apelacyjnej.
    > A i tak jest z jakieś 90% "szans", że odmówią złożenia pozwu o
    > zaprzeczenie ojcostwa.

    No trudno, będę próbował. Dzięki.

    Marcin

  • 9. Data: 2004-02-05 02:16:14
    Od: "Oleg" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Jarek Skorski" <j...@w...pl> napisał:
    > Użytkownik "Artur Drzewiecki"

    > na jakiej podstawie ?
    > czas na to to 6 miesiecy od chwili urodzenia ...
    > szanowna małzonka poczekala i ...

    A czy nie dałoby się tego podważyć z art. 5 kc?..

    --
    Oleg