    From: "Marcin" <n...@n...ma>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Alimenty na nie swoje dziecko?
    Date: Tue, 3 Feb 2004 22:06:01 +0100

    Mam taki problem:
    Urodził mi się syn. Po około pół roku żona przyznała mi się, że nie jest
    to moje dziecko. Zrobiłem testy DNA, które wykluczyły moje ojcostwo. Mimo
    wszystko postanowiliśmy dalej pozostać małżeństwem. Po dwóch latach
    rozwiedliśmy się jednak. Sąd nie przyznał alimentów, ponieważ prokurator
    miał wystąpić z powództwem o zaprzeczenie ojcostwa. Nie zrobił tego w
    końcu, powołując się na dobro dziecka. Moja była żona wystąpiła o alimenty
    a sąd je przyznał. Nie jestem w stanie płacić alimentów, poza tym nie chce
    jeśli nie są dla mojego dziecka (tym bardziej, że wiadomo kto jest ojcem
    chłopca). Czy jest jakiś sposób, żeby wytoczyć powództwo o zaprzeczenie
    ojcostwa jeśli minął termin 6 miesięcy od urodzenia dziecka. Czy jest
    jakiś sposób aby uwolnić się od alimentów?
    Z góry dziękuję za pomoc

    Marcin