  • 1. Data: 2008-01-21 01:49:26
    Temat: Alimenty na dorosle dziecko
    Od: peter66 <j...@g...pl>

    Moj syn konczy za kilka miesiecy 18 lat. Mam zasadzone alimenty ktore
    regularnie place jej matce. W momencie kiedy skonczy 18 lat chcialbym
    jemu placic alimenty. Czy musze wnies sprawe do sadu czy wystarczy ze
    przestane placic jej matce i zaczne synowi?

    pozdr!

  • 2. Data: 2008-01-21 01:59:16
    Temat: Re: Alimenty na dorosle dziecko
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    peter66 pisze:
> [...]
    > jemu placic alimenty. Czy musze wnies sprawe do sadu czy wystarczy ze
    > przestane placic jej matce i zaczne synowi?

    Wystarczy. Tylko "zabezpieczaj" się albo dowodami przelewów,
    albo potwierdzeniami (jeśli płacisz na rączkę).

    6008

  • 3. Data: 2008-01-23 03:05:08
    Od: peter66 <j...@g...pl>

    Rafał "SP" Gil wrote:

    > Wystarczy. Tylko "zabezpieczaj" się albo dowodami przelewów, albo
    > potwierdzeniami (jeśli płacisz na rączkę).

    a jest na to jakas podstawa prawna?

  • 4. Data: 2008-01-23 04:04:51
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    peter66 pisze:

    > a jest na to jakas podstawa prawna?

    A jest jakaś podstawa prawna na to, że żyjesz ?
    6008

  • 5. Data: 2008-01-24 02:20:38
    Od: peter66 <j...@g...pl>

    Rafał "SP" Gil wrote:

    > A jest jakaś podstawa prawna na to, że żyjesz ?

    Ciekawe co sad powiedzialby na taka odpowiez jak moja ex oskarzy mnie o
    nieplacenie. Dlatego pytam

  • 6. Data: 2008-01-24 02:22:38
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    peter66 pisze:

    > Ciekawe co sad powiedzialby na taka odpowiez jak moja ex oskarzy mnie o
    > nieplacenie. Dlatego pytam

    O co ??? Niepłacenie ? Przecież płacisz i masz pokwitowania
    odbioru ... Stary, weź na luz ...

    6008

  • 7. Data: 2008-01-24 16:51:24
    Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl>

    > O co ??? Niepłacenie ? Przecież płacisz i masz pokwitowania odbioru ...
    > Stary, weź na luz ...

    Pociągne wątek : kiedy dorosłe już dziecko skończy edukację to trzeba sprawę
    założyć o "niepłacenie" czy obowiązek wygasa samoistnie ?

    PZDR

    Darek

  • 8. Data: 2008-01-24 21:13:36
    Od: "m@rkop" <m...@g...com>

    On 24 Sty, 17:51, "Jadarek" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > kiedy dorosłe już dziecko skończy edukację to trzeba sprawę
    > założyć o "niepłacenie" czy obowiązek wygasa samoistnie ?

    Musisz złożyć pozew o wygaśnięcie obowiązku alimentacyjnego.
    Pzdr

  • 9. Data: 2008-01-24 21:17:55
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Jadarek pisze:

    > Pociągne wątek : kiedy dorosłe już dziecko skończy edukację to trzeba sprawę
    > założyć o "niepłacenie" czy obowiązek wygasa samoistnie ?
    >
    > PZDR
    >
    > Darek

    lub skonczy 26lat* moze nie dotyczyc osob niepelnosprawnych i w takim
    wypadku sad moze wydac wyrok ze musisz placic dalej.

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 10. Data: 2008-01-24 21:25:47
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    SlawcioD napisał(a):

    > lub skonczy 26lat* moze nie dotyczyc osob niepelnosprawnych i w takim
    > wypadku sad moze wydac wyrok ze musisz placic dalej.

    Szukałem przypisu do tej gwiazdki i szukałem, ale nie znalazłem. Skąd
    więc wziąłeś tę granicę 26 lat?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz