  • 1. Data: 2008-01-20 22:01:57
    Temat: ubezpiecznie OC pojazdu
    Od: <s...@a...pl>

    Przyszło mi pytanie do głowy po przeczytaniu pewnych postów na
    pl.misc.samochody.

    sytuacja 1: Pełnoletni syn bierze bez zgody ojca jego samochód. Jadąc
    powoduje kolizję. Ojciec jest zły na syna, ale nie traktuje tego jako
    kradziezy i zgłasza policji kradzieży auta.

    sytuacja 2: Pełnoletni syn bierze za zgodą ojca jego samochód. Jadąc
    powoduje kolizję.

    sytuacja 3: Złodziej kradnie samochód. Jadąc powoduje kolizję.

    I pytanie: Czy w tych przypadkach szkody są pokrywane z OC właściciela
    pojazdu? O ile w drugiej sytuacji wydaje mi sie to logiczne, to w 1 już
    mniej, a w 3 to byłoby bez sensu.

  • 2. Data: 2008-01-20 22:09:44
    Temat: Re: ubezpiecznie OC pojazdu
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > I pytanie: Czy w tych przypadkach szkody są pokrywane z OC właściciela
    > pojazdu? O ile w drugiej sytuacji wydaje mi sie to logiczne, to w 1 już
    > mniej, a w 3 to byłoby bez sensu.

    OC tak naprawde malo wspolnego ma z wlascicielem.
    Ono jest przypisane do konkretnego pojazdu i cokolwiek by sie z nim nie
    dzialo to z OC pojazdu ktory wyrzadzil szkode pokrywane jest wszystko
    obojene czy pojzd zostal skradziony i cos rozwalil czy ktos pozyczyl i
    rozwalil czy nie!
    Kase ubezpieczalnia wyplacic musi w kazdym wypadku jedynie np. gdybys ty po
    pijaku jechal swoim samochodem i zrobil szkode to ubezpieczalnia wyplaca
    odszkodowanie poszkodowanej osobie ale od ciebie bedzie sie potem domagala
    kasy.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-01-21 07:42:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 20 Sty, 23:09, "Regand" <r...@v...pl> wrote:
> [...]
    > odszkodowanie poszkodowanej osobie ale od ciebie bedzie sie potem domagala

    A w przypadku gdy niepelnoletnie dziecko bez prawa jazdy podprowadzi
    kluczyki rodzicowi
    i w czasie przejazdzki po miescie skasuje np. autobus?

    Jest taka sprawa w mojej okolicy i slyszalem, ze ubezpieczyciel domaga
    sie kasy od rodzicow,
    a sprawa nie jest blaha, bo dziabniety autobus i kilka(nascie?)
    okaleczonych pasazerow.
    Czy slusznie sie domagaja?

    Pzdr.
    L.

  • 4. Data: 2008-01-21 08:44:22
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

> [...]
    > sie kasy od rodzicow,
    > a sprawa nie jest blaha, bo dziabniety autobus i kilka(nascie?)

    Trzeba zobaczec w umowie OC a jest tam cos takiego:

    "....Czy zaklad ubezpieczen moze wystapic do sprawcy szkody o zwrot
    wyplaconego odszkodowania?

    Tak. Zaklad ubezpieczen moze dochodzic zwrotu wyplaconego odszkodowania od
    kierujacego pojazdem, jezeli kierujacy:

    - wszedl w posiadanie pojazdu wskutek popelnienia przestepstwa,
    - nie posiadal wymaganych uprawnien do kierowania pojazdem, z wyjatkiem
    przypadków, gdy chodzilo o ratowanie zycia ludzkiego lub mienia, albo o
    poscig za osoba podjety bezposrednio po popelnieniu przez nia
    przestepstwa,..."

    Czyli jak widac krag sie zamyka.
    Osoba kierujaca w tym wypadku, niepelnoletni nie posiadal uprawnien.
    Gdyby mial te uprawnienia to nic by sie nie stalo a tak to mozna sie od
    niego domagac kasy. Ale poniewaz jest niepelnoletni to ubezpieczyciel domaga
    sie tego od rodzicow i jest to zgodne z prawem.

    -

  • 5. Data: 2008-01-24 17:12:04
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Regand pisze:
    > Ale poniewaz jest niepelnoletni to ubezpieczyciel domaga
    > sie tego od rodzicow i jest to zgodne z prawem.

    a zgodnie z jakim prawem rodzice zawsze odpowiadają za zobowiązania
    niepełnoletniego?

    KG

  • 6. Data: 2008-01-24 18:23:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

    > a zgodnie z jakim prawem rodzice zawsze odpowiadają za zobowiązania
    > niepełnoletniego?

    Pewnie zgodnie z prawem natury i sprawiedliwością społeczną ;)

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."