  • Date: Sat, 19 Sep 2009 19:04:08 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie :)

    Arek pisze:

    > A zauważyłeś, że mówiłem o zniesieniu podatków od pracy - ZUSu,
    > dochodowego i im podobnych ?
    > Czy umknęło Ci?

    Nie, nie umknęło.

    A tobie nie umknęło czasem przeprowadzenie wszystkich wyliczeń, hmm?

    > Problemem jest to, że wszystkich emerytów w Polsce utrzymuje w tej
    > chwili 6 milionów frajerów zatrudnionych w usługach produkcji itp.
    > którzy faktycznie coś wytwarzają.
    > Cała reszta "zatrudnionych" to biurwy, urzędasy itp. które nic
    > nie wytwarzają tylko żyją na państwowym garnku finansowani z podatków.

    Znaczy się chcesz fizycznie zlikwidować urzędników, wysłać ich np. na
    Madagaskar czy patrzeć, jak zdychają z głodu pod płotami? Bo inaczej - z
    czego ich utrzymasz?

    Kolejne pytanie - jak pozbędziesz się urzędników, to kto będzie np.
    wystawiał dokumenty itepe?

    > A reszta to Ci co się migają na wszelkie sposoby łącznie z emigracją.

    > Komunizm!? Gdzie Ty tu dostrzegłeś komunizm? O czym Ty mówisz?

    Czytaj uważniej.

    Twój pomysł jest czysto teoretyczny i w teorii może faktycznie by
    działała tak, jak to sobie wymarzyłeś. Ale w praktyce byłoby jak z
    komunizmem - patologia na patologii.

    > To natura - masz dzieci to one zajmą się Tobą na starość.
    > Nie masz dzieci? To musisz KOMUŚ młodemu ZAPŁACIĆ by się Tobą
    > zajął. I jeżeli tą płatność ma wekslować państwo to ten bez dzieci
    > powinien na to właśnie zapłacić.
    > Teraz kum zakumał?

    To jest metoda średniowieczna i się nie sprawdziła. Teraz tym bardziej
    się nie sprawdzi, bo wydłużyła się średnia życia i długość koniecznej
    edukacji.

    > Oczywiście, że by potrzebowali.
    > Popatrz na Białoruś jak sobie radzą ;)

    Marnie.

    > Wg mi znanych danych więcej ludzi umiera niż się rodzi, a na kobietę
    > przypada w Polsce 1,4 dziecka podczas gdy minimum zastępowalności to 2,1
    > Jeżeli do tego dodamy 3 milionową emigrację to już jest dramat.

    Dodaj bykowe i zwiększysz dramat.