  • Data: 2009-09-19 22:08:09
    Temat: Re: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie :)
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:slrnhbaken.1ov.joshua@tau.ceti.pl Jacek Osiecki
    <j...@c...pl> pisze:

    > A potrafisz odróżnić emerytury od rent? :)
    Owszem.
    A tę rentę to kto ci sfinansuje?
    Drogie leki, zabiegi, protezy, rechabilitację?
    No - kto?

    > Zresztą od takich przypadków to są prywatne ubezpieczenia - i tak, szukam
    > obecnie czegoś sensownego w tym zakresie bo jeśli bym miał (odpukać)
    > trafić na rentę, to wolałbym na prywatną niż państwową.
    Każde ubezpieczenie polega na tym, że kasa nie korzystających z niego
    uczestników systemu idzie dla tych, którzy już korzystają. Także jeśli
    ubezpieczyciel wpłacaną kasę inwestuje w różne instrumenty finansowe. Jak
    się pomyli i zbankrutuje to może ma gwaranta, który wcześniej obciążał go
    kosztami gwarantowania jego zobowiązań (czyli za kasę ubezpieczających się).
    Jak gwarant nawali, to co? Wtedy ubezpieczeni będą skowytać do... państwa.
    Raz jeszcze powtarzam, bo bezmyslnych naiwniaków tu dostatek - _każdy_
    system ubezpieczeń opiera się na swego rodzaju solidarności ubezpieczających
    się, nie ma inaczej. Można tę sytuację jedynie rozwiązać lepiej lub gorzej
    co do zasad funkcjonowania mechanizmu.

    --
    Jotte